عصر بازار

آمریکایی‌ها حرف خود درباره محدودیت سرمایه‌گذاری چین را پس گرفتند

عصر اعتبار- رییس شورای تجارت ملی آمریکا گفت: ترامپ برنامه ای برای محدود کردن سرمایه گذاری چینی ها در شرکت های آمریکایی در ایالات متحده ندارد.

آمریکایی‌ها حرف خود درباره محدودیت سرمایه‌گذاری چین را پس گرفتند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «پیتر ناوارو» رییس شورای تجارت ملی آمریکا گفت: رییس جمهور دونالد ترامپ برنامه ای برای محدود کردن سرمایه گذاری چینی ها در شرکت های آمریکایی ندارد.

    وی در مصاحبه ای با شبکه سی ان بی سی آمریکا گفت: برنامه ای برای اعمال محدودیت های سرمایه گذاری بر روی هیچ کشوری که به نحوی در امور ما مداخله می کند، وجود ندارد. تمام کاری که ما انجام می دهیم در جهت تلاش به منظور دفاع از فناوری خودمان است که ممکن است مورد تهدید قرار گیرد.

    این در حالی است که «استیون مانچینی» وزیر خزانه داری آمریکا در پیام توئیتری خود در روز دوشنبه نوشته بود که کاخ سفید در حال بررسی اعمال محدودیت سرمایه گذاری در آمریکا برای همه کشورهایی است که تلاش می کنند تا فناوری ایالات متحده را به سرقت ببرند. همچنین به دنبال اظهار نظر «استیون مانچینی» شاخص داوجونز 500 واحد سقوط کرد.

    در همین حال «پیتر ناوارو» گفت: روند نزولی شاخص بورس آمریکا نوعی واکنش غیرمنطقی به دلیل سوء برداشت از آنچه که ترامپ در نظر دارد، است. بر پایه این گزارش، بعد از اظهارات رییس شورای تجارت ملی آمریکا شاخص داوجونز با 328.09 واحد افزایش روبرو شد و بخشی از روند نزولی خود را جبران کرد؛ اما شاخص اس اند پی و مزدک هر کدام به ترتیب 1.4 درصد و 2.9 درصد کاهش داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی