عصر بازار

رییس گروه دوستی و پارلمانی ایران و لهستان:

تاکید بر تسهیل روابط تجاری، رفع موانع بانکی و همکاری‌های دانشگاهی بین ایران و لهستان

عصر اعتبار- رییس گروه دوستی و پارلمانی ایران و لهستان گفت: تحکیم و تقویت همکاری ها و گسترش مناسبات هدف اصلی سفر هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به لهستان است.

تاکید بر تسهیل روابط تجاری، رفع موانع بانکی و همکاری‌های دانشگاهی بین ایران و لهستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت, گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان  روز دوشنبه (4 تیر) به ریاست سیدمهدی فرشادان وارد ورشو پایتخت لهستان شدند و در بدو ورود به فرودگاه ورشو مورد استقبال رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ورشو قرار گرفتند.

    سید مهدی فرشادان در راس هیاتی از گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان و ایران در فرودگاه فردریک شوپن گفت:‌ تقویت و تحکیم روابط پارلمانی در همه زمینه ها، هدف اصلی این سفر است و مجلس شورای اسلامی از آمادگی لازم برای تقویت همکاری ها با نمایندگان پارلمان لهستان برخوردار است.

    رییس گروه دوستی و پارلمانی ایران و لهستان با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و لهستان ابراز داشت: با توجه به ذهنیت تاریخی و مثبت مردم دو کشور نسبت به یکدیگر، زمینه‌های توسعه روابط ایران و لهستان مهیا است و امیدواریم با همکاری مقامات دو کشور شاهد توسعه روابط هر چه بیشتر دو کشور باشیم.

    وی همچنین افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران _لهستان آمادگی دارد در راستای تسهیل مناسبات فیمابین گفتگوها و همکاری های خود را با نمایندگان پارلمان لهستان تقویت نماید.

    فرشادان در ادامه تاکید کرد: این همکاری ها تاثیر بسزایی در ارتقاء مستقیم سطح همکاری های فیمابین دارد و جمهوری اسلامی ایران، علاقمند به همکاری های میان استانهای دو کشور در زمینه های گوناگون است و از آن استقبال می کند.

    رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان  ابراز داشت: تسهیل روابط تجاری و اقتصادی، برداشته شدن موانع بانکی و توسعه مناسبات دوستانه در زمینه پارلمانی از دیگر اهداف این سفر است.

    نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:جمهوری اسلامی ایران و لهستان ظرفیت های زیادی برای ارتقاء روابط دوستانه در زمینه های تجاری و اقتصادی دارند ضرورت دارد از آنها به طور شایسته‌ای بهره برداری شود که با توجه و توانمندی ایران، از سرمایه گذاری شرکت های لهستانی در ایران استقبال می شود.

    رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان در بخش دیگری از سخنان خود به علاقمندی ایران برای توسعه روابط فرهنگی و علمی با این کشور اشاره کرد و افزود: دانشگاه های ایران علاقمند به تبادل و تعامل علمی و دانشگاهی با لهستان هستند و با توجه به اهمیت و توان علمی دو کشور امیدواریم این همکاری به ویژه در رشته های پزشکی تسریع شود.

    ماچی گروپسکی رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان و ایران با  ابراز خرسندی از سفر هیات ایرانی به لهستان گفت:  ارتقاء روابط دوستان و هموار نمودن زمینه های تجاری و اقتصادی بین دو کشور ضرورت دارد که با توجه و توانمندی ایران و ظرفیت مناسب لهستان، گسترش و توسعه مناسبات پارلمانی، تجاری و سرمایه گذاری در دو کشور اهمیت دارد.

    وی با بیان اینکه مردم لهستان شیفته فرهنگ و تمدن ایران هستند خواستار تعامل بیشتر در توسعه گردشگری و تجارت بین لهستان و ایران شد.

    در مراسم استقبال از هیات ایرانی در فرودگاه فردریک شوپن ورشو، رامین مهمان پرست سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.  وی سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی به لهستان را نقطه عطف تقویت و گسترش همکاری های دو کشور دانست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی