عصر بازار

برداشت غیرمجاز از حساب بانکی با نصب اپلیکیشن ماهواره جیبی

عصر اعتبار- نصب یک اپلیکیشن موبایلی تحت عنوان ماهواره جیبی در مارکت‌های اندرویدی دستاویزی برای سوءاستفاده از اطلاعات بانکی و برداشت‌های غیر مجاز از حساب کاربران شده است.

برداشت غیرمجاز از حساب بانکی با نصب اپلیکیشن ماهواره جیبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با اینکه مدتی است اپلیکیشنی تحت عنوان "ماهواره جیبی" در مارکت‌های اندرویدی معرفی شده است، کاربران باید در خصوص شگرد جدید این نوع کلاهبرداری، هوشیارانه عمل کنند و فریب افراد سودجو را نخورند.

    سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

    وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شاکی با فریب تبلیغات دروغین اپلیکیشن ماهواره جیبی اقدام به خرید و نصب آن می‌کند که در این میان با سوء استفاده از اطلاعات بانکی شاکی، مبلغ 30 میلیون ریال از حساب وی برداشت می‌شود.

    این مقام ارشد انتظامی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: این اپلیکیشن شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی است و به هیچ عنوان نباید آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است، همچنین این اپلیکیشن نوعی بدافزار جاسوسی است در حالی که به کاربران وعده می‌دهد پس از دانلود و نصب امکان دسترسی به کلیه شبکه‌های ماهواره‌ای را دارند.

    رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: این تبلیغات کذب که کاربر را تحریک به نصب این برنامه‌ها بر روی گوشی خود می‌کنند، باعث به سرقت رفتن اطلاعات بانکی ذخیره شده و یا به کار گرفته شده کاربر برای خریدهای آنلاین می‌شود و این امر باعث افزایش وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی شده است.

    مرتضوی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو