عصر بازار

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ خبر داد:

استقرار سامانه جامع بیمه گری

اجرای طرح تطبیق طبقه بندی مشاغل

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ از استقرار سامانه جامع بیمه گری خبر داد و گفت: برای افزایش رضایتمندی و کاهش نامه‌نگاری ها در حال استقرار سامانه جامع بیمه‌گری هستیم تا بتوانیم از طریق آن به بیمه‌شدگان خدمت‌ رسانی کنیم.

استقرار سامانه جامع بیمه گری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، شرکت بیمه آتیه سازان حافظ مجری بیمه های تکمیلی و مازاد درمان سازمان بیمه سلامت است که با 150 میلیارد تومان سرمایه ثبت شده نسبت به کنترل بازار بیمه‌های درمان تکمیلی در کشور فعالیت می کند. این شرکت با بیش از 4 هزارو 953 مرکز درمانی طرف قرارداد است و نزدیک به 6 میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده دارد که از لحاظ تعداد بیمه‌شدگان در کشور رتبه اول و از لحاظ پورتفوی بیمه‌ای رتبه دوم را دارد که با اتکا به سازمان بیمه سلامت نسبت به پوشش بیمه‌شدگان اقدام می کند.

    مهدی ریاحی‌فر عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ به تشریح فعالیت‌های این شرکت و اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: بیشترین بیمه‌شدگان شرکت آتیه‌سازان با بیش از 3 میلیون نفر بیمه شده مربوط به بازنشستگان صندوق بازنشستگی سازمان تامین‌اجتماعی است. صندوق بازنشستگی کشوری با حدود 2 میلیون نفر، شاغلین وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و 500 هزار نفر و سایر قراردادها با حدود 200 هزار نفر از این شرکت خدمات دریافت می‌کنند.

    وی به استقرار سامانه جامع بیمه گری اشاره کرد و افزود: به منظور افزایش رضایتمندی و کاهش نامه‌نگاری ها استقرار سازمان الکترونیک جزء برنامه‌های اصلی سازمان بیمه سلامت در سال 97 است به همین دلیل ما در این شرکت نیز در حال استقرار سامانه جامع بیمه‌گری هستیم تا بتوانیم از طریق آن به بیمه‌شدگان خدمت‌ رسانی کنیم.

    ریاحی فر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جهت بهینه‌سازی وضعیت نیروی انسانی و افزایش توان تخصصی پرسنل محتواهای تخصصی آموزشی در رابطه با ارزیابی خسارت تهیه شده است. شناسایی و ورود به بازار جدید نیز از دیگر اهداف ماست تا علاوه بر حفظ بازار فعلی، بازار جدید را هم به پورتفوی شرکت اضافه کنیم.

    وی ادامه داد: ساختار سازمانی را به یک ساختار با حاکمیت شرکتی تبدیل کردیم تا بتوانیم با ساختار چابک‌تر در راستای اهداف شرکت گام برداریم.

    مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ  به طرح تطبیق طبقه بندی مشاغل اشاره کرد و گفت: این طرح بر کارگاه‌هایی که بیش از 50 نفر هستند و براساس الزمات وزارت کار باید انجام شود که باعث ایجاد عدالت ساختاری و دستمزدی بین پرسنل می‌شود. با پیگیری انجام شده در اوایل سال جاری موافقت نهایی از وزارت کار دریافت شده و احکام براساس این طرح تطبیق پرداخت خواهد شد.

    وی ادامه داد: علی رغم اینکه حق بیمه ها با تاخیر پرداخت می شود ولی با مدیریت هزینه‌ای که در شرکت انجام می شود، سعی داریم تا میزان رضایت مشتری را حفظ کنیم . در صورتی که سازمان‌های متولی از جمله  تامین اجتماعی و آموزش و پرورش منابع را تامین کنند رضایت مراجع درمانی را بیش از پیش فراهم خواهیم کرد.

    ریاحی فر به اقدامات این شرکت برای بیماران خاص و صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: گروه‌های پر هزینه در بخش صندوق‌ها و سرانه‌ای دو گروه متفاوت هستند. در بخش صندوق‌ها سازمان هزینه این گروه را تقبل کرده است ولی در بخش سرانه‌ای این گروه به عنوان ریسک کلی، پورتفوی آنها مد نظر قرار گرفته شده است. این بیماران شناسایی شده و صندوق‌ها به محض اینکه هزینه هایشان را در وجه شرکت پرداخت کنند، ما نیز پرداخت هزینه‌هایشان را با اولویت انجام می‌دهیم.

    وی در ادامه به تفاوت شرکت آتیه سازان با سایر شرکت‌های درمان تکمیلی اشاره کرد و افزود: سایر شرکتهای درمان تکمیلی شرکتهای بازرگانی تلقی می شوند یعنی  در قبال سهام دارانشان حتما باید سودی را تقبل کنند. این شرکت‌ها به صورت چند رشته‌ای عمل می‌کنند و از محل سود سایر رشته‌های بیمه‌ای زیان حاصل از قراردادهای درمانی خود را پوشش می دهند.از سوی دیگر هزینه‌هایی که این شرکت‌ها بابت خدمات ارائه می‌دهند، از آنجایی که هزینه‌های بازاریابی هم در آنها دخالت دارد، قائدتا نرخ‌هایشان از شرکت آتیه سازان حافظ بیشتر است ولی به دلیل اینکه هزینه‌های بازاریابی شرکت آتیه سازان حافظ از سایر شرکتها کمتر است و تعداد بیمه شدگان بالایی دارد، این نرخ کمتر است.

    مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ گفت: تفاوت جمعیتی این شرکت با دومین شرکت بیمه‌ای در کشور 4 میلیون و 700 هزار نفر است. این شرکت با سایر شرکت‌ها بین 20 تا 25 درصد نرخ ارائه خدمات ارزان تر است و می‌توانیم به راحتی بازار بیمه‌های درمان تکمیلی در کشور را کنترل کنیم.

    وی با بیان اینکه شاخص رسیدگی به اسناد این شرکت کمتر از 15 روز است، بیان کرد: سازمان‌ها به محض اینکه حق بیمه را پرداخت کنند، در کمتر از 72 ساعت موظف هستیم که هزینه‌های درمانی را پرداخت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو