عصر بازار

فناوری اطلاعات هزینه های سلامت را کاهش می دهد

عصر اعتبار- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صرف شش درصد بودجه کشور در حوزه سلامت خبر داد و گفت: فناوری اطلاعات این هزینه ها را کاهش می دهد.

فناوری اطلاعات هزینه های سلامت را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، نصراله جهانگرد پیش ازظهر چهارشنبه  در نشست کشوری دبیران کلان مناطق آمایش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت نیز بابیان اینکه امنیت برای اداره و توسعه کشور مؤلفه مبینی است، گفت: همه دستگاه‌ها معتقدند که بدون ICT بسیاری از کارهای جاری را نمی‌توان انجام داد بنابراین باید به آن توجه کرد.

    وی به استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: فناوری اطلاعات در آینده نزدیک کارآمدی حوزه سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهد که برگشت‌ناپذیر می‌شود.

    هانگرد بابیان اینکه در قانون برنامه توسعه به سه بخش توجه شده است، ادامه داد: حوزه سلامت، نظام مالیات و تدارکات جزو اولویت حوزه فناوری اطلاعات است که اگر این سه بخش توجه شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بیش از 6 درصد از بودجه کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از100 هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت هزینه می‌شود که با استفاده از فناوری اطلاعات هزینه‌ها کاهش و کارآمدی دستگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی