عصر بازار

دولت برای سفر خانواده‌های کم‌بضاعت یارانه سفر و بسته‌ حمایتی در نظر گیرد

عصر اعتبار- رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس خواستار آن شد که دولت به منظور پشتتیبانی از گردشگری داخلی و فراهم شدن شرایط سفر برای خانواده‌های کم‌بضاعت، یارانه و بسته‌های حمایتی در نظر بگیرد.

دولت برای سفر خانواده‌های کم‌بضاعت یارانه سفر و بسته‌ حمایتی در نظر گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد درخصوص  فرا رسیدن فصل تابستان و لزوم توجه ویژه دولت به صنعت گردشگری گفت: در بحث گردشگری مهمترین پارامتری که باید مورد توجه قرار بگیرد، جاده‌ها است زیرا متاسفانه جاده‌های مناسبی در کشور وجود ندارد و تصادفات جاده‌ای ناشی از نبود ایمنی در جاده‌ها است.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث دیگری که در گردشگری داخلی دارای اهمیت است، زیرساخت‌های گردشگری کشور است که همانند جاده‌ها توجه کمی به آن می شود؛ لذا باید برای آن نیز فکری شود و زیرساخت‌ها بازسازی شود.

    وی ادامه داد: اعتقاد بر این است که باید برای حمایت از گردشگری داخلی یارانه‌ای درنظر گرفته شود؛ این یارانه نباید به همه مردم تعلق گیرد بلکه باید به قشری داده شود که توانایی رفتن به مسافرات برای آنها مقدور نیست و توان هزینه‌کردن برای اوقات فراغت و رفتن به مسافرت را ندارند؛ بدین منظور کارت‌های حمایتی و گردشگری می تواند به کمک این خانواده‌ها آمده و سبب رونق بحث گردشگری شود.

    این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: در دولت‌های نهم و دهم برای بالا بردن میزان گردشگری داخلی بسته‌های حمایتی همچون اختصاص بنزین به صورت ناچیز ارائه شد ولی ادامه نیافت و با توجه به هزینه‌های سنگین مسافرت در کشور هرساله با مشکل جذب گردشگر داخلی مواجه هستیم.

    وی تأکید کرد: دولت باید برای حمایت از گردشگری داخلی و حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت یارانه و بسته‌های حمایتی در نظر بگیرد و در لایحه بودجه سنواتی ردیفی را برای کمک به  گردشگری داخلی و حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت قرار دهد.

    رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شواری اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تأمین بودجه برای رونق گردشگری داخلی زیاد نخواهد بود و برای دولت بار مالی نخواهد آورد، بلکه باعث خواهد شد که خانواده‌های بیشتری به گذراندن اوقات فراغت به مکان‌های گردشگری سفر کنند و سبب رونق گردشگری داخلی شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی