عصر بازار

التهابات ارزی دستاویزی برای کلاهبرداری در فضای سایبری

عصر اعتبار- تبلیغات در خصوص فروش اجناس زیر قیمت بازار دستاویزی برای کلاهبرداری سایبری شده است از این رو شهروندان با حساسیت ودقت بیشتریبا اینگونه آگهی ها برخورد کنند.

التهابات ارزی دستاویزی برای کلاهبرداری در فضای سایبری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی به منظور پیشگیری از کلاهبرداری سایبری به شهروندان توصیه کرد: هرگز تطمیع تبلیغات جذاب و فریبنده فروش اجناس زیر قیمت بازار در فضای سایبری را نخورده و نسبت به اینگونه تبلیغات و آگهی‌ها با دقت و حساسیت بیشتری برخورد نمایند.
    سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این خبر گفت: در پی رصد شبانه روزی فضای سایبر از سوی کارشناسان پلیس فتا و همچنین ارائه مرجوعه قضایی توسط چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر کلاهبرداری از افراد تحت عنوان فروش اقساطی خودرو و خرید طلا، سکه و ارز در بستر فضای سایبری، رسیدگی به این موضوعات در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

    وی افزود: مجرمان سایبری در این روش کلاهبردارانه با سوءاستفاده از برند، نام و لوگو شرکت‌های معروف و شناخته شده و همچنین با ارائه قیمت‌های نازل و پایین‌تر از حد معمول و زیر قیمت بازار در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی و به ویژه شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به تطمیع و فریب قربانیان می‌نمایند.

    این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: افراد کلاهبردار با انواع شگردهای تبلیغاتی نظیر ارزان‌فروشی، فروش پیش از موعد حواله دریافت خودرو یا سکه و همچنین قسط‌بندی کالا، کاربران را فریب داده و به بهانه قسطی بودن و تحویل کالا پس از اتمام اقساط و یا دریافت بیعانه و هزینه اولیه، زیرکانه مبالغی را از قربانیان دریافت کرده و سپس آگهی خود را حذف نموده و دیگر پاسخگو نخواهند بود.

    رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه دستگیری مجرمین شناسایی شده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار دارد، گفت: تاکنون تعدادی از این آگهی‌ها و افراد مرتبط با آنان شناسایی شده و خبر تکمیلی آن به همراه میزان دقیق کلاهبرداری‌های صورت گرفته به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید.

    سرهنگ جهانشیری در پایان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از وقوع مجدد و فراگیر شدن این نوع از کلاهبرداری در جامعه از شهروندان می‌خواهیم هرگونه کالا و یا خدمات به ویژه خودرو، سکه و ارز را که این روزها با نوسان قیمت روبه‌روست را از مبادی ذیربط و معتبر تهیه نموده و برای خرید و عقد هرگونه قرارداد در بستر اینترنت، وجاهت قانونی سایت مورد نظر را بررسی و پس از اطمینان از واقعی بودن آن اقدام به خرید نمایند.

    شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی