عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی تبریز مطرح کرد:

عدم دریافت ارز با وجود گشایش «ال‌سی» توسط واحدهای تولیدی

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تبریز نسبت به عدم توفیق بسیاری از واحدهای تولیدی در دریافت ارز مورد نیاز علیرغم گشایش «ال‌سی» هشدار داد.

عدم دریافت ارز با وجود گشایش «ال‌سی» توسط واحدهای تولیدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، صمد حسن‌زاده امروز در چهل و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذبایجان‌شرقی اظهار کرد: در شرایط کنونی بسیاری از واحدهای تولیدی تنها برای سه تا چهارماه ذخیره مواد اولیه دارند و و نمی‌توانند مواد اولیه مورد نیاز را از گمرک ترخیص کنند؛ این شرایط قابل تحمل نیست و در صورت ادامه این روند واحدها با تعطیلی مواجه خواهند شد.

    وی افزود: به عنوان مثال کارخانه موتوژن 5 مورد گشایش اعتباری داشته ولی هیچگونه دریافت ارزی نداشته است؛ گروه صنعتی نجاتی 13 فقره گشایش اعتبار فقط یک مورد دریافت، شرکت فراورده‌های نسوز آذرشهاب با 3 فقره گشایش یک فقره دریافت داشته‌اند و واحدهای قوطی تبریز با 9 فقره گشایش،هواسان با 4 فقره و کاشی تبریز با 17 فقره گشایش هیچ دریافتی نداشته‌اند.

    رئیس اتاق بازرگانی تبریز متذکر شد: اگر این کالاها و مواد اولیه ترخیص نشوند با بحران بزرگی مواجه خواهیم شد.

    حسن‌زاده در عین حال خاطرنشان کرد: شرکت شیرین عسل توانسته است 30 مورد هم گشایش اعتبار و هم دریافت ارز داشته است باشد.

    این فعال اقتصادی با اشاره به صحبت‌های نوبخت نسبت به وعده ارائه ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان، ابراز داشت: جای تاسف است که با وجود تحول بزرگی که رخ داده برخی از مسوولان که انتظار می رود به صورت شفاف و صادقانه مسائل را حل کنند، طوری صحبت می کنند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

    وی گفت: در حال حاضر تمام همت‌ها بر مبنای دلار 7 هزار تومنی رقم می‌خورد  و علیرغم قول دکتر نوبخت که قرار بود ارز 4200 تومنی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند شاهد کم لطفی‌ها و عدم همکاری‌های صحیح هستیم که این رفتارها باعث بی‌اعتمادی مردم به دولت خواهد شد.

    حسن‌زاده متذکر شد: ادامه این مسایل در آینده نزدیک بحران بزرگی را برای اقتصاد استان به بار خواهد آورد.

    بررسی پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‌وگوی استان در خصوص اسناد خزانه اسلامی و مشکلات انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در فرایند اخذ خدمات از شرکت‌های خدمات‌رسان، موضوع عدم تمدید حد اعتباری واحدهایی که از طرح رونق تولید استفاده کرده‌اند، نظامنامه پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص تشکیل کمیته تخصصی ویژه مالیات و پیگیری اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو توسط دستگاه‌ها در حوزه فرش دستباف از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی