عصر بازار

وفور پول خُرد در روسیه

عصر اعتبار- همراه داشتن پول خُرد که همواره یکی از مشکلات مردم و مغازه داران، تاکسی ها و بسیاری از ارائه دهندگان خدمات در ایران است، در روسیه به وفور وجود دارد و مشکلی از این نظر نیست.

وفور پول خُرد در روسیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، روبل یا «یکای پول» واحد پول روسیه است و کوچکترین واحد پول این کشور «کوپک» نامیده می شود و هر 100 کوپک برابر با یک روبل است.

    در سال 1997 دولت روسیه همزمان با حذف سه صفر از پول ملی این کشور اقدام به چاپ اسکناس و ضرب سکه های جدید کرد. برخلاف ایران که بسیاری از مردم به جای استفاده از پول خُرد و همراه داشتن سکه ترجیح می دهند با استفاده از کارت های بانکی، حتی ارقامی مانند 500 تومان را پرداخت کنند، اما در روسیه پول خُرد به وفور موجود است و کمتر مغازه دار، راننده تاکسی یا ارائه دهنده خدمات کالایی را می یابید که سکه های روبل نداشته باشد.

    در حال حاضر، سکه های یک، پنج، 10 و 50 کوپکی و همچنین یک، 2، پنج و 10 روبلی در روسیه ضرب شده و در دسترس مردم قرار دارد. تصویر پشت سکه های «کوپک»، نماد مسکو است و «سنت ژورژ مقدس» یا «جرجیس فاتح» نام دارد. جرجیس سوار بر اسب در حال کشتن یک اژدهاست؛ تصویر پشت سکه های «روبل» نماد روسیه و یک عقاب دو سر است.

    بیشترین سکه موجود در بازار روسیه سکه 10 روبلی است و به طور میانگین هر فرد بین 5 تا 10 سکه 10 روبلی در جیب خود دارد!

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی