عصر بازار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد:

تعرفه‌های درمانی بازنشستگان فولاد افزایش یافته

اگر بیمه ملت تخلف کند، برخورد می‌کنیم

عصر اعتبار- از ابتدای تیر ماه تعرفه‌های درمانی بازنشستگان فولاد افزایش یافته است و اگر بیمه ملت در انجام تعهدات، تخلف کند، حتما برخورد می‌کنیم.

تعرفه‌های درمانی بازنشستگان فولاد افزایش یافته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بازنشستگان صندوق فولاد که معمولاً دچار بیماری‌های تنفسی و ریوی هستند، عقب افتادن تعرفه‌های بیمه‌ای از نرخ داروها، خدمات و تجهیزات درمانی‌ست. در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، افزایش سرسام‌آور قیمت داروها و تجهیزات پزشکی موردنیاز بازنشستگان در اثر افزایش قیمت ارز، یکی از عواملی‌ست که به نگرانی این بازنشستگان دامن زده‌است.

    یکی از این بازنشستگان که پس از سال‌ها کار در معدن ذغال‌سنگ، این روزها دچار بیماری ریوی‌ست و مرتباً از استان‌های شمالی کشور برای درمان به پایتخت می‌آید، می‌گوید: در همین یکی، دو ماه گذشته، شاهد افزایش قیمت داروها و تجهیزات به صورت روز به روز بودیم؛ برای مثال دستگاه «اکسیژن‌سنج» یا «اکسیژن‌ساز» که در بیماری‌های ریوی کاربرد دارد، در این هفته‌های اخیر افزایش قیمت شدید داشته‌است.

    بار افزایش قیمت ارز را روی دوش بازنشستگان نیندازید

    به نظر این بازنشسته، صندوق فولاد و بیمه ملت که طرف قرارداد با شرکت شسبد (بخش درمان صندوق) است، باید یک رویه پویا در پیش بگیرند و  خود را با معادلات اقتصادی و قیمتِ بی‌ثبات ارز هماهنگ کنند تا از این افزایش قیمت‌ها عقب نمانند. او می‌گوید: نباید اجازه دهند که سهم پرداختی بازنشسته افزایش پیدا کند آن هم درحالی‌که درآمد و عایدی مستمری‌بگیران ماه به ماه تغییر نمی‌کند و در طول سال ثابت است؛ لذا اصلاً عادلانه نیست بازنشسته‌ای که سالی یک بار مستمری دریافتی‌اش چندرغاز زیاد می‌شود، هر بار که برای دریافت خدمات دارویی و درمانی مراجعه می‌کند، با قیمت‌های جدیدی روبرو بشود.

    این بازنشسته با نگرانی می‌گوید: بار افزایش قیمت ارز را روی دوش بازنشستگان نیندازید؛ ما به اندازه کافی بیماری و دغدغه داریم؛ دیگر قادر به تاب آوری مشکلات و نگرانی‌های بیشتر نیستیم.

    محمدجواد عسکری (مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد) در ارتباط با دغدغه‌های بازنشستگان این صندوق گفت: بیست و نهم خرداد ماه، نشست هم‌اندیشی با حضور مدیران صندوق بازنشستگی فولاد، کانون‌های بازنشستگی و مدیران بیمه ملت برگزار شد که در این نشست، نمایندگان بازنشستگان به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

    نباید سهم پرداختی بازنشسته افزایش پیدا کند

    وی افزود: در این نشست، نمایندگان بازنشستگان ابراز نگرانی کردند که سهم پرداختی آنها بالا رفته؛ ما این مساله را به جد از مسئولان بیمه ملت خواستیم که پیگیری و رفع و رجوع کنند.

    عسکری با تاکید بر اینکه نباید سهم پرداختی بازنشسته افزایش پیدا کند، گفت: در جلسه مذکور، تصمیمات و موصوباتی در جهت رفع دغدغه‌های بازنشستگان اتخاذ و قرار شد نمایندگان بازنشستگان به دفاتر محلی مراجعه کنند و در صورت مشاهده‌ی تخطی بیمه ملت از این تصمیمات، به صندوق گزارش بدهند.

    هزینه‌های دریافتی در صورت تخلف، عودت داده می‌شود

    وی در ادامه به یکی از این تصمیمات اشاره کرد: گزارش شد برخی از بیمارستان‌ها از جانبازان و بیماران صعب‌العلاج که طبق قانون، فرانشیز درمان آنها صفر است، مبلغی دریافت کرده‌اند؛ در جلسه مصوب کردیم که این کار تخلف است و درصورت گزارش، پیگیری و مبلغ دریافتی به بازنشسته عودت داده می‌شود، مگر اینکه مبلغ دریافتی ربطی به درمان نداشته باشد و به هزینه‌های بهداشتی مربوط باشد.

    عسکری به موضوع دیگری هم اشاره کرد: در ارتباط با هزینه ایاب و ذهاب بیماران تصمیماتی گرفته و بیمه ملت موظف شد هزینه ایاب و ذهاب را برای بیمار به صورت کامل و برای همراه تا سقف هفتاد و پنج درصد پرداخت کند. 

    اگر بیمه ملت تخلف کند، برخورد می‌کنیم

    وی با بیان اینکه شرکت شسبد هزینه‌های دارویی را براساس کتاب ارزش‌های نسبی وزارت بهداشت، محاسبه و پرداخت می‌کند، ادامه داد: بابت همه دغدغه‌های بازنشستگان چاره‌اندیشی شده‌است و بیمه ملت مکلف شده به این تصمیمات به صورت کامل جامه عمل بپوشاند؛ اگر بیمه ملت تخلف کند، این تخلف قابل پیگیری است و به طور حتم، اقدامات لازم انجام می‌شود.

    مساله بعدی وقوف بازنشستگان به حقوق و قوانین است؛ عسکری تاکید دارد که این حقوق در دسترس بازنشستگان هست و می‌توانند به راحتی با الزامات آشنا شوند: تمام تعهدات بیمه‌ای روی بَنِرهای بزرگ در همه دفاتر امور صندوق نصب شده و بازنشستگان به راحتی می‌توانند این تعهدات را ببینند و با حق و حقوق خود آشنا شوند.

    بیمه ملت مکلف شده سهم بیشتری بپردازد

    دغدغه اصلی بازنشستگان، سهم  پرداختی برای هزینه‌های دارویی و درمانی‌ست؛ مدیرعامل صندوق فولاد درباره‌ی این مساله می‌گوید: بعد از بیست و نهم خرداد، بیمه ملت «مکلف» شده که سهم بیشتری از هزینه‌های درمانی را پرداخت کند؛ از آنجا که نرخ‌ها افزایش یافته، تعرفه‌های بیمه‌ای هم بالا رفته تا سهم پرداختی بازنشستگان زیاد نشود.

    عسکری در ادامه گفتگو صورتجلسه نشست بیست‌ونهم را به صورت اختصاصی قرار داد:

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو