عصر بازار

تورم منطقه یورو افزایش می‌یابد

عصر اعتبار- دفتر آمار اتحادیه اروپا پیش بینی کرد تورم دوازده ماه منتهی به ماه ژوئن در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به ۲ درصدافزایش یابد.

تورم منطقه یورو افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دفتر آمار اتحادیه اروپا پیش بینی کرده است با تداوم روند افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در کشورهای منطقه یورو، نرخ تورم 12 ماهه از 1.9 درصد به 2 درصد افزایش یابد. به گفته این دفتر، بخش انرژی بیشترین تورم سالانه را  در بین بخش‌های مختلف خواهد داشت و تورم این بخش از 6.1 درصد در ماه می به 8 درصد در ماه ژوئن خواهد رسید.

    به جز بخش انرژی، بخش غذا و نوشیدنی و دخانیات با تورم 2.8 درصدی و بخش کالاهای صنعتی با تورم 0.4 درصدی از دیگر محرکه‌های اصلی تورم در منطقه یورو خواهند بود. تورم این بخش‌ها در ماه می به ترتیب 2.5 و 0.3 درصد بوده است.

    از سوی دیگر تورم در بخش خدمات از رشد کمتری به نسبت ماه قبلی بوده است و از 1.6 به 1.3 درصد کاهش یافته است.

    لازم به ذکر است تورم سالانه به معنی تغییر در سطوح قیمتی بین ماه فعلی و ماه مشابه سال قبل است و منطقه یورو نیز شامل 19 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی