عصر بازار

اعطای تسهیلات ۲۵۰ میلیارد ریالی بانک توسعه صادرات به صنعت فرش کاشان

عصر اعتبار- رئیس بانک توسعه صادرات ایران شعبه کاشان گفت: پنج طرح ایجاد و توسعه واحد بافندگی برای دریافت تسهیلات ۲۵۰ میلیارد ریالی سرمایه در گردش صادراتی در سال جدید در حال بررسی و دستور کار است.

اعطای تسهیلات ۲۵۰ میلیارد ریالی بانک توسعه صادرات به صنعت فرش کاشان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ابوالفضل سلمان،گفت: با اعطای این تسهیلات و اجرای طرح ها برای 400 نفر در صنایع فرش ماشینی اشتغالزایی ایجاد می شود.
    به گفته وی،اعطای تسهیلات به این طرح‌ها با توجه به شروع سال 97 و شناخت بیشتر صادرکنندگان کاشان از فعالیت بانک توسعه صادرات و استقبال آن‌ها از دریافت خدمات بانک، علاوه بر اخذ تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی جهت خرید مواد اولیه تولیدات خود، در دستور کار بانک قرارگرفته شد.
    وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به پنج طرح ایجاد و احداث واحدهای بافندگی و ریسندگی در سال 96 افزود: 260 میلیارد ریال به چهار واحد بافندگی و 5 میلیون یورو به یک طرح واحد ریسندگی با زمینه تسهیلات اشتغال‌زایی بیش از 500 نفر در این واحدها پرداخت شد.
    به گفته وی، کارشناسان مدیریت اعتبارات بانک توسعه صادرات طی بازدید از عملکرد شعبه کاشان در امور اعتباراتی و تسهیلاتی، از طرح‌های اجراشده این شعبه در سال 96 ابراز رضایت و بر حمایت بیشتر از طرح‌ها و پرونده‌های اعتباری این شعبه تأکید کردند.
    رئیس بانک توسعه صادرات ایران شعبه کاشان، اولویت‌گذاری و تأکید کارشناسان مدیریت اعتبارات بانک توسعه صادرات در ارائه خدمات بهتر به صادرکنندگان را با توجه به پتانسیل شهر کاشان در امر صادرات و فعالیت‌های مرتبط با فرش و منسوجات تاکیدکرد و گفت: آن‌ها تأکید کردند ستاد و مرکز از هیچ مساعدتی با توجه به رعایت قوانین و مقررات مربوطه کوتاهی نخواهد کرد و به درخواست‌های واصله شعبه کاشان نگاه ویژه‌ای خواهند داشت.
    سلمان، پیش‌بینی شعبه در هدف‌گذاری ایجاد و توسعه طرح‌های صادراتی و تسهیلاتی را تاکنون مثبت و موفق ارزیابی کرد و گفت: امیدواراست این شعبه بتواند گامی مثبت در صادرات فرش و منسوجات کاشان داشته باشد.
    *ارائه وثایق لازم روند اجرا و پرداخت تسهیلات را سرعت می بخشد
    وی با تاکید بر اینکه پرداخت ها و تحقق ارائه تسهیلات بر اساس وثیقه گذاری درخواست کنندگان انجام می شود افزود: بانک توسعه صادرات کاشان در راستای تحقق اهداف صادرکنندگان و حمایت از صنعت فرش و صادرات منسوجات و نظر به اینکه رسالت بانک کمک و مساعدت به تولیدکنندگان فرش و صادرکنندگان این صنعت و دیگر صنایع تولیدی و صادراتی در شهر کاشان بوده، از هیچ تلاشی دریغ ننموده و تا حد امکان و در حد قوانین و مقررات پاسخگوی مشتریان خود بوده است.
    به گفته وی، مشتریان نیز در این راستا با فراهم آوردن شرایط مصوبات اعطایی بانک که جزء لاینفک اجرای هر تسهیلات و مصوبه ای میباشد ، می توانند راه را برای اجرای هر چه بهتر دریافت تسهیلات هموار کنند.
    سلمان، تصریح کرد:این شرایط شامل ارئه ضمانت ها، وثایق کافی و لازمی بوده که در هر مصوبه جهت استفاده مشتریان لحاظ شده است، وثایقی که پشتوانه مطمئنی برای تسهیلات مشتریان میباشد و عدم ارئه وثایق ملحوظ شده در هر مصوبه باعث کندی روند اجرا و پرداخت تسهیلات به مشتریان می شود.
    *فرش ماشینی کالای صادراتی غیرنفتی و مزیت رقابتی جهانی این منطقه
    وی میزان حجم صادرات و واردات شهر کاشان نسبت به مجموع صادرات و واردات چندین استان کشور را خاطرنشان کرد و گفت: همچنین وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه صادرات کالاهای غیرنفتی و مزیت‌های رقابتی این شهرستان به‌عنوان قطب فرش ماشینی در جهان و سایر صنایع ازجمله تولید گل و گلاب، عرقیات، فولاد و مواد معدنی، این بانک تا پایان سال 96، با داشتن 6 نفر کارکنان و تنها یک شعبه در شهر توانسته است بیش از 50% از صادرکنندگان منطقه را جذب و به آن‌ها خدمات ارائه کند.
    به گفته وی، بانک توسعه صادرات ایران شعبه کاشان راستای صادرات و کمک به صادرکنندگان و حمایت از آن‌ها از اردیبهشت سال 96 در کاشان شروع به فعالیت کرده است.
    شایان‌ذکر است: بانک توسعه صادرات ایران به‌عنوان اگزیم بانک ایران (بانکی تخصصی و البته دولتی وظیفه توسعه صادرات کشور خود و گسترش تعاملات و مبادلات بازرگانی را با دیگر کشورها دنبال می‌کند) و با ایجاد مزیت‌های رقابتی ازجمله فعالیت‌های ارزی، تسهیلات ترجیحی ارزان‌قیمت، خطوط اعتباری ایجادشده و غیره به‌عنوان بازوی حمایتی دولت در تأمین مالی صادرکنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو