عصر بازار

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد؛

تخصیص ۱۵هزارمیلیارد ریال بودجه برای گسترش کشاورزی مکانیزه در کشور

عصر اعتبار- خمین- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: در راستای تقویت و گسترش ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی در سطح کشور، ۱۵ هزار میلیارد ریال بودجه به این حوزه اختصاص یافت.

تخصیص ۱۵هزارمیلیارد ریال بودجه برای گسترش کشاورزی مکانیزه در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، عباس کشاورز ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان خمین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این میزان اعتبار برای تقویت مکانیزاسیون کشاورزی طبق یک تفاهم نامه با بانک عامل و در قالب پرداخت تسهیلات با نرخ کم بهره اختصاص یافته است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت تصریح کرد: نقش اثر گذار تقویت ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی در افزایش بهره وری، کیفیت عملکرد و صرفه جویی در هزینه انکار ناپذیر است، اگرچه اجرای طرح های پایلوت در مزارع و بهره گیری از ظرفیت تجارب کشاورزان و استفاده از ارقام جدید بذر نیز در این راستا موثر خواهد بود.

    وی با بیان اینکه 45درصد از تسهیلات اشتغال روستایی به بخش کشاورزی اختصاص دارد، بیان کرد: از محل اعتبارات این بخش نیز در راستای تقویت مکانیزاسیون بخش کشاورزی بهره گیری می شود و بانک عامل در پرداخت تسهیلات تقویت ناوگان مکانیزاسیون هیچ گونه محدودیتی ندارد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت عنوان کرد: تقویت دسترسی کشاورزان به بذرهای دارای کیفیت و عملکرد مطلوب از جمله کلزا، گندم، چغندرقند در راستای حمایت از کشاورزان در ستور کار قرار دارد.

    کشاورز، عرضه انواع کود شیمیایی، بیولوژیک و... با قیمت مطلوب و تسهیل دسترسی کشاورزان به کود برای جبران کمبود کودهای مورد نیاز را از دیگر حمایت های وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان عنوان کرد.

    وی اظهار کرد: کشاورزان تناوب در تولید محصولات کشاورزی و محصولاتی که باعث تقویت حاصلخیزی خاک می شود را مدنظر قرار دهند، حتی اگر ظاهرا در کوتاه مدت آن محصول صرفه اقتصادی برای آنها نداشته باشد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت بیان کرد: در کشت کلزا بیش از آنکه افزایش تولید دانه مد نظر باشد، افزایش کشت این محصول به دلیل اینکه ریشه عمیق در خاک دارد و باعث حاصلخیزی خاک می شود، مورد توجه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو