عصر بازار

قربانی تشریح کرد:

رفاه کارت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون بودجه مجلس، توضیحاتی پیرامون طرح رفاه کارت ارائه کرد.

رفاه کارت به چه کسانی تعلق می گیرد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی قربانی با اشاره به طرح مباحثی همانند ارائه رفاه کارت به مردم، گفت: رفاه کارت متفاوت از یارانه نقدی بوده که پرداخت می شود، چراکه در رفاه کارت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید افراد آسیب پذیر جامعه را شناسایی کند و برخی اقلام و کالاهایی در قالب مواد غذایی به این افراد پرداخت شود، به دلیل اینکه با پرداخت پول نقد نقدینگی در جامعه افزایش یافته و خود به خود تورم افزایش می یابد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت باید رفاه کارت را به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و برخی افراد دیگر که وضعیت مالی نامناسبی دارند پرداخت کرده و نحوه چگونگی اجرا و پرداخت این کارت ها را به مجلس اعلام کند.

    پرداخت یکنواخت یارانه به تمامی اقشار جامعه عدالت نیست

    وی با اشاره به تاکید مجلس برای حذف دهک های بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی، ادامه داد: در قانون بودجه سال 97 تاکید شده است که دولت یارانه سه دهک بالای درآمدی را قطع کند، اما هنوز این اقدام را انجام نداده است.

    نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجددا از دولت درخواست می شود سریعتر سه دهک بالای درآمدی را شناسایی و یارانه آنها را قطع کند، چراکه این موضوع که به صورت یکنواخت یارانه به تمام اقشار جامعه پرداخت شود، عدالت نیست.

    آیا عدالت است به فردی که درآمد میلیاردی داشته  6 دلار یارانه در ماه پرداخت شود؟

    وی با بیان اینکه هیچ جای دنیا به صورت مساوات به تمام اقشار جامعه مبالغی برای کمک پرداخت نمی شود، افزود: عدالت یعنی اینکه از طبقات بالای درآمدی جامعه مبالغی اخذ و به طبقات پایین جامعه هم در قالب یارانه نقدی و هم در قالب کالا و غذا پرداخت شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آیا این عدالت است که به فردی که درآمد میلیاردی دارد 6 دلار یارانه در ماه پرداخت شود و فردی که در ماه کمتر از 300 هزار تومان درآمد دارد نیز 45 هزار تومان یعنی همان 6 دلار در ماه را دریافت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی