عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن مطرح کرد؛

خروج سرمایه از بانک‌های منضبط

افزایش نرخ سود مانع رونق تسهیلات

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن گفت: رقابت بر سر جذب سپرده با افزایش نرخ سود موجب می‌شود نقدینگی از بانک‌های منضبط به سمت بانک‌هایی برود که انضباط مالی را رعایت نمی‌کنند و ارائه تسهیلات را با مشکل مواجه می‌کند.

خروج سرمایه از بانک‌های منضبط
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی درباره خروج سرمایه از بانک‌ها بر اثر کاهش نرخ سود اظهار داشت: خروج سرمایه، بانک‌ها را از ثبات مالی خارج خواهد کرد اما با توجه به اینکه بیش از 90 درصد حجم نقدینگی در سیستم بانکی است، وقتی نقدینگی وارد بازارهایی مانند مسکن و یا سکه و دلار می‌شود در نهایت دوباره به بانک‌ها باز خواهد گشت.

    وی با بیان اینکه تنها اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد، جابه‌جایی منابع بین بانک‌ها است که سیاست‌گذاری بانک‌ها را با اختلال مواجه می‌کند، ادامه داد: اکنون جذب نقدینگی در بورس افزایش یافته که موجب می‌شود بین بانک‌ها رقابتی برای جذب این نقدینگی رخ دهد.

    مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: این رقابت موجب می‌شود بانک‌ها نرخ‌های بالاتری را اعلام کنند و در نتیجه نقدینگی از بانک‌هایی که انضباط را رعایت می‌کنند به سمت بانک‌هایی می‌رود که انضباط مالی را رعایت نمی‌کنند و موجب می‌شود ارائه تسهیلات با مشکل مواجه شود و اثر نامطلوبی بر کل اقتصاد خواهد گذاشت.

    رحیمی انارکی در ادامه درباره وضعیت ارائه تسهیلات در بانک مسکن گفت: اکنون کمترین سود در شبکه بانکی مربوط به صندوق پس انداز مسکن یکم است که نرخ سود این حساب برای بافت فرسوده به 6 درصد و سایر مناطق به 8 درصد کاهش پیدا کرده است.

    وی افزود: 450 هزار فقره حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم افتتاح شده که 340 هزار فقره زنده است و مابقی حذف شدند که ناشی از دریافت تسهیلات یا کسانی که مشمول شرایط نبوده اند و حساب خود را بسته اند یا بنا به دلایلی انصراف داده‌اند، بوده است.

    رحیمی انارکی با بیان اینکه مانده حساب صندوق 6900 میلیارد تومان است، تاکید کرد: تا به حال 53 هزار واحد مسکونی از تسهیلات صندوق یکم استفاده کرده اند که بیش از 17 هزار واحد در قالب زوجین بوده و در مجموع حدود 4000 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

    مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: روند افتتاح حساب در صندوق بیش از انتظار است و امیدواریم طی سال جاری به همین شکل ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو