عصر بازار

مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد عنوان کرد:

کارگروه بلاکچین سداد تشکیل شد

ارائه خدمات جدید در پیام رسان بله

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک ملی گفت: شرکت داده ورزی سداد در حوزه فناوری‌های نوین و جدید به صورت جدی تمرکز کرده است.

کارگروه بلاکچین سداد تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک ملی ایران و مدیران ارشد شرکت داده ورزی سداد در جلسه‌ای روند پیشرفت پروژه‌های فناوری اطلاعات را به منظور تعامل بیشتر بررسی کردند.

    در ابتدای این جلسه، مسعود خاتونی، عضو هیئت مدیره و معاون فناوری اطلاعات  بانک ملی با بیان تاثیرات استفاده از حوزه فناوری اطلاعات و محصولات فناورانه در سیستم بانکی، گفت: حضور فناوری اطلاعات در بانک ملی مثبت بوده که این مسئله در بحث صورت‌های مالی به وضوح آشکار است و توانسته تا کارایی خود را در زمینه شفاف سازی نشان دهد و در عین حال نقش پررنگی در  زمینه کاهش هزینه‌های بانکی داشته است.

    معاون فناوری اطلاعات بانک ملی تاکید کرد: با توجه به تلاش‌های شبانه روزی انجام گرفته در لایه طرح و برنامه بانک ملی، شرکت داده ورزی سداد در پایان سال جاری برترین شرکت حوزه فناوری اطلاعات کشور خواهد بود.

    در ادامه این جلسه حمیدرضا مختاریان، مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد با اشاره به بحث انقلاب صنعتی چهارم، اظهار داشت: ظهور انقلاب صنعتی چهارم دامن بانک‌ها را گرفته است؛ ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به عنوان نسل جدید اینترنت و دنیای دیجیتال از مولفه‌های اصلی و مهم در آینده صنعت فناوری اطلاعات به شمار می‌رود که بانک‌ها باید آن‌ها را بپذیرند و برای حرکت به سوی آن مصون نخواهند بود.

    مختاریان افزود: حوزه‌های انسان‌، فرآیند و تکنولوژی در حال حرکت به سمت استراتژی دیجیتالی است و شرکت داده ورزی سداد نیز به عنوان مجموعه‌ای پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات در مسیر بین المللی شدن و پیاده سازی این سه حوزه با استراتژی دیجیتالی حرکت می‌کند.

    وی، درباره برنامه‌های داده ورزی سداد به منظور بهره‌گیری از فناوری‌های نوین گفت: شرکت داده ورزی سداد در حوزه  فناوری‌های نوین و جدید به صورت جدی تمرکز کرده و قصد دارد تا در حوزه‌های بانکداری باز، هوش مصنوعی، ارزهای رمزنگاری شده و بلاکچین به منظور تقویت و توسعه خدمات سرمایه گذاری کند؛ هم اکنون کارگروه بلاکچین به منظور تحقیق و توسعه در این حوزه تشکیل شده است.

    مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد درباره خدمات "بله"، اظهار داشت: در حال حاضر خدمت جدیدی که برای مشتریان آماده ارائه شده، افزودن کارت بانک با اسکن کارت به پیام رسان بله است که صرفا از طریق دوربین موبایل و به سادگی انجام می‌شود؛ همچنین خدماتی از جمله بلیط مترو، پیاده سازی کیف پول و امکان پرداخت کرایه تاکسی از طریق سرویس "فون پی" به "بله" در آینده اضافه خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد خاطر نشان کرد: تراکنش‌ سرویس‌های بام، بله و سامانه چکاوک میزبان کاربران متعدد و تراکنش‌های بسیار زیادی هستند و در عین حال نیز سامانه‌های حج و عتبات، سکه، طرح اوراق بهادار و تسهیلات مسکن از جمله طرح‌های موفق به شمار می‌رود که رشد بی‌نظیری داشته است.

    مهدی اسماعیلی، معاون نرم افزار شرکت داده ورزی سداد درباره پروژه‌های کلیدی و برنامه‌های توسعه‌ای، گفت: روند پیشرفت برنامه‌ی بام، بام شرکتی، بام شخصی  و سرویس پرداخت بام برای ماربرانی که مشتری بانک ملی نیستند، در حال انجام است و پروژه بورس کالا نیز تا 19 تیر ماه پایان خواهد یافت. همچنین پروژه‌ی بانکداری ویدیویی تا پایان مرداد ماه قابل بهره‌برداری خواهد بود.

    وی با اشاره به توسعه بخش سیستم کشف تقلب بانکی در بام گفت: پروژه‌ی SSO و توسعه زیرساخت هوش عملیاتی برای تشخیص Fraud در سامانه‌ی بام از جمله پروژه‌های معاونت نرم افزار است.

    در این جلسه، احمد صالحی از مدیران پروژه سداد با بیان این که پیشرفت چشمگیری در پروژه GL حاصل شده است، گفت: بانک ملی پروژه IFRS را تحویل داده و وارد مرحله‌ی صحت سنجی شده است و تا پایان شهریورماه سال جاری پروژه‌ی حسابداری متمرکز نیز قابل بهره‌برداری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی