عصر بازار

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت جوانان خبر داد:

یک میلیون نفر سال گذشته وام ازدواج گرفتند

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: یک میلیون و ۲۹۰ هزار درخواست برای دریافت تسهیلات وام ازدواج در سال گذشته ثبت شد که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۵ هزار نفر موفق به اخذ این تسهیلات شدند.

یک میلیون نفر سال گذشته وام ازدواج گرفتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید جواد رضوی روز شنبه با اعلام اینکه بیش از 90 درصد درخواست کنندگان وام ازدواج در سال گذشته موفق به دریافت این تسهیلات شدند، افزود: این موضوع نشان دهنده توجه دولت به موضوع جوانان است.
    وی اظهار داشت: در سال 1396 استان های بوشهر و یزد بیشترین و گلستان و خراسان شمالی کمترین تسهیلات وام ازدواج را در بین استان های کشور دریافت کردند.
    رضوی با اعلام اینکه در سال گذشته 605 هزار ازدواج ثبت شده است، گفت: حدود 605 هزار مورد از این ازدواج ها، مربوط به ازدواج دوم است.
    مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وام قرض الحسنه ازدواج تنها یک بار به افراد تعلق می گیرد، افزود: افرادی که برای دومین بار ازدواج می کنند اما در ازدواج اول موفق به اخذ وام نشدند، می توانند درخواست وام کنند.
    وی در خصوص میزان پرداخت تسهیلات وام ازدواج در سه ماهه اول امسال نیز گفت: از آنجا که در فروردین ماه اقدامات مربوط به بانک‌ها به دلیل تعطیلات نوروزی روند مناسبی نداشت، در اردیبهشت ماه تقریبا 27 درصد متقاضیان توانستند از شبکه بانکی این تسهیلات را دریافت کنند.
    رضوی با بیان اینکه در خرداد ماه امسال حدود 40 درصد متقاضیان موفق به دریافت وام ازدواج شدند، افزود: تا پایان خرداد ماه حدود 440 هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد حدود 200 هزار نفر موفق شدند از ابتدای سال تاکنون این تسهیلات را دریافت کنند.
    وی با اعلام اینکه بر اساس مصوبات دولت امسال تسهیلات وام قرض الحسنه 15 میلیونی به هر یک از زوج ها اعطا شد، گفت: امیدواریم بانک ها به تعهدات خود در خصوص اعطای وام عمل کنند و این روند تا پایان سال ادامه یابد.
    رضوی تعامل وزارت ورزش و جوانان با بانک مرکزی را مناسب توصیف کرد و افزود: در تلاش هستیم که افراد در صف، مدت زمان کوتاه‌تری را منتظر دریافت وام باشند تا در سال 97 به عملکرد بهتری نسبت به سال 96 برسیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی