عصر بازار

ارزش پول کدام کشورها در برابر دلار کاهش داشت؟

کاهش ۳۲ درصدی ریال در برابر دلار

عصر اعتبار- ارزش پول کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، روسیه، مکزیک، هند، اندونزی، پاکستان، برزیل، ترکیه و آرژانتین هم در کنار ایران در سال ۲۰۱۷ کاهش داشتند.

ارزش پول کدام کشورها در برابر دلار کاهش داشت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، در سال گذشته کاهش ارزش ریال ایران در برابر دلار بسیار سروصدا کرد. به ویژه در چند ماه گذشته باعث شد بانک مرکزی ایران سیاست‌های مالی جدیدی را پیاده کند که از آن جمله نظام تک‌نرخی بود. بانک مرکزی تلاش کرد تا با سیاست‌های پولی که راه‌اندازی می‌کند جلوی کاهش ارزش ریال در برابر دلار را بگیرد.

     در سال گذشته تنها ریال ایران با کاهش ارزش مواجه نشده است، بلکه کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، روسیه، مکزیک، هند، اندونزی، پاکستان، برزیل، ترکیه و آرژانتین هم در برابر دلار ارزش خودشان را از دست داده‌اند.

    بر اساس اعلام موسسه اسپکتاتور ایندکس ارزش ریال ایران در سال گذشته در برابر دلار 32 درصد کاهش داشته است که البته آرژانتین پس از ایران و در بین کشورهای با بیشترین کاهش ارزش پولی در برابر دلار قرار گرفته است. پزوی آرژانتین در سال گذشته 64 درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد و رکورد بیشترین کاهش را ثبت کرد.

    در این میان ارزش پول‌های ترکیه 26 درصد، پاکستان 14 درصد، هند 7 درصد و روسیه 4 درصد ارزش خود را از دست دادند.

    این گزارش می‌نویسد: پول رایج کشورهایی مانند مالزی، انگلیس، منطقه یورو، ژاپن، نیجریه، کره جنوبی و چین در برابر دلار افزایش ارزش داشتند. رینگیت مالزی بیشترین افزایش ارزش را با 6 درصد در برابر دلار داشت. پول‌های انگلیس، منطقه یورو و ژاپن هر کدام 3 درصد در برابر دلار رشد داشتند و پول‌های نیجریه 2.8 درصد، کره جنوبی 2.7 درصد و چین 2.3 درصد در برابر دلار افزایش داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی