عصر بازار

شریف پور مطرح کرد:

ارائه گزارش شفاف در خصوص معاملات بازار ارز و سکه مطالبه کمیسیون اقتصادی

عصر اعتبار- نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تداوم التهابات در بازار ارز و سکه و گرانی های اخیر انتقاد کرد.

ارائه گزارش شفاف در خصوص معاملات بازار ارز و سکه مطالبه کمیسیون اقتصادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عین الله شریف پور با انتقاد از تداوم التهابات در بازار ارز و سکه و گرانی های اخیر، گفت:از سال گذشته نرخ ارز با روند صعودی روبرو شروع شد و در این زمینه تصمیمات ناپخته نیز باعث تداوم  التهاب در بازارها  شد.

    نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:از بهمن ماه سال گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس، بحث غیرمنطقی بودن رشد قیمت ارز را با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد پیگیری کرد و بارها در این زمینه هشدار داد و اعلام کرد همکاری لازم را دارد تا قیمت ها منطقی شود؛ اما برنامه ریزی های اقتصادی دولتی ها مناسب نبود.

    کاهش ارزش پول ملی به تضعیف اقتصاد خانوارها منجر شد

    نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت، شوط در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در توسعه اقتصادی کشور، افزود:کاهش ارزش پول ملی باعث شده عملا معیشت خانوارها تحت تاثیر قرار بگیرد بنابراین باید اقتصاد خانوارها تقویت شود.

    شریف پور تصریح کرد:در شرایط فعلی اقتصاد کشور مسائلی در خصوص تخصیص ارز برای واردات ایجاد شده و ابهامات جدی در مصرف ارزهای دولتی وجود دارد در این راستا باید شفاف سازی انجام شود و گزارش های دقیق به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شود.

    وی ادامه داد:باید مشخص شود که چرا در شرایط اقتصادی فعلی، یک شخص بتواند از خلاء ها استفاده کند و هزاران سکه طلا به صورت یکجا خریداری کند.   نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:باید ابهامات درباره واگذاری ارز و سکه در ماه های اخیر برطرف شود و در این زمینه گزارش شفاف ارائه شود همچنین باید مدیران اقتصادی برنامه خود را برای جلوگیری از اتفاقات مشابه بصورت شفاف بیان کنند و در این زمینه مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی