عصر بازار

درگاه‌های قمار و شرط‌بندی مسدود شد

عصر اعتبار- بیش از ۱۱۰۰ درگاه پذیرنده اینترنتی متخلف از ابتدای سال جاری در شبکه پرداخت الکترونیک کشور غیرفعال شد.

درگاه‌های قمار و شرط‌بندی مسدود شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پس از هماهنگی‌های بعمل آمده میان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با امنیت و سلامت فضای مجازی، این امکان فراهم شد تا فرایند شناسایی و مسدودسازی درگاه‌های متخلف در شبکه پرداخت الکترونیک کشور با سرعت بیشتری از سوی شاپرک و شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت الکترونیک دنبال شود و در نتیجه مسدودسازی این درگاه‌ها تسریع شد.

    به این ترتیب با استفاده از روش‌های جدید، درگاه‌های مشکوک به انجام تراکنش‌های غیرقانونی، شناسایی و پس از اعلام به شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و حصول اطمینان از تخلف این درگاه‌ها نسبت به انسداد کامل و دائم آن‌ها اقدام شد.

    طبق اعلام شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، بر این اساس 1120 درگاه متخلف که متعلق به حدود 550 پذیرنده بود پس از انجام هماهنگی‌های لازم، شناسایی و غیرفعال شدند. اطلاعات این درگاه‌ها و پذیرندگان نیز پس از انسداد کامل در اختیار مراجع قانونی از جمله دادستانی کشور، پلیس فتا و بانک‌مرکزی قرار داده شد.
    بررسی آماری درگاه‌های مسدود شده نشان‌می‌دهد بیشتر این درگاه‌ها برای انجام اعمال خلاف قانونی مانند قمار و شرط‌بندی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی