عصر بازار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

مردم با مراجعه به مراکز بهداشت صاحب پرونده الکترونیک سلامت شوند

عصر اعتبار- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مردم با مراجعه به مراکز بهداشت سطح شهر، صاحب پرونده الکترونیک سلامت شوند و سلامتی خود را پایش کنند.

مردم با مراجعه به مراکز بهداشت صاحب پرونده الکترونیک سلامت شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، کمال حیدری اظهار داشت: از چهار میلیون شهروندی که در سامانه طرح پزشک خانواده ثبت نام اولیه کردند، تعداد یک میلیون و 600 هزار نفر دارای پرونده الکترونیک و فعال هستند.

    وی بیان داشت: این طرح در شهر اصفهان 40 درصد به اجرا در آمده است و هنوز بسیاری از مردم اصفهان دارای پرونده الکترونیک نیستند.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: ما از تمام ظرفیت خود برای اطلاع رسانی و تشویق مردم برای ثبت نام در سامانه و تشکیل پرونده سلامت استفاده کردیم و تا زمانی که مردم به مراکز بهداشتی برای ثبت نام مراجعه نکنند نمی توانیم طرح پزشک خانواده را صد در صد به اجرا در آوریم.

    وی اعلام کرد: تمامی شهروندان می توانند با داشتن کد ملی به همه مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی مراجعه کنند و ثبت نام اولیه را انجام دهند.

    حیدری ادامه داد: پس از ثبت کد ملی پیامکی برای مردم ارسال می شود که برای تکمیل اطلاعات به مرکز بهداشت مراجعه می کنند و نزدیک به یک تا دو ساعت طول می کشد که تمام وضعیت جسمانی و روانی و سابقه سلامتی خود را وارد سیستم کنند که در نهایت پرونده الکترونیک سلامت برای آنها تشکیل می شود.

    وی با اشاره به اینکه در طرح پزشک خانواده یک چکاپ کامل از افراد تحت پوشش گرفته می شود، گفت: سپس اطلاعات آنها بر اساس سن و جنس تفکیک می شود و برای هر دسته ای از شهروندان مثلا سالمندان، جوانان، نوجوانان، زنان، مردان و غیره دوره های آموزشی و خدمات پیشگیری و مشاوره های پزشکی و روان پزشکی و غیره ارائه می شود.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده افراد سالم، مستعد بیماری، در معرض بیماری و افراد بیمار شناسایی می شود و برای هر گروه خدمات مختص آنها تعریف و به اجرا در می آید.

    مشاوره پزشکی و ارائه بسته های سلامت به افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت

    وی بیان داشت: لازم به ذکر است که تمام اطلاعات وارده شده از فرد در سیستم محرمانه و محفوظ می ماند.

    حیدری با اظهار اینکه طرح پزشک خانواده همزمان با اجرای آن گام به گام در حال کامل شدن است، افزود: قرار است ثبت نام ها صرف از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خارج و سیستم به گونه ای تعریف شود که تمامی شهروندان خود بتوانند به صورت فردی در این سامانه ثبت نام و اطلاعات فردی خود را وارد سازند.

    وی بیان داشت: در حال حاضر این امکان فراهم شده است که روزانه 600 هزار پیامک به افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت داده شود و رضایتمندی و نارضایتی خود را از مراکزی که خدمات دریافت کردند پیگیری می کنیم که در 94 درصد از مردم رضایت داشتند.

    حیدری بیان داشت: در گام بعدی در صددیم از طریق پیامک به افراد تحت پوشش پزشک خانواده نوع خدمات اطلاع رسانی شود. به عنوان مثال در یک روز خاص، کلاس آموزش در خصوص بیماری ای که فرد مستعد یا مبتلا به آن است، برگزار می شود یا در یک زمان خاص، مشاوره برای بیماران صورت می گیرد به نحوی که خدمات به صورت دسته بندی ارائه می شود.

    وی بیان داشت: در گام بعدی بدنبال این هستیم که افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت نه تنها در اصفهان بلکه به هر کجای از کشور می‌روند با ارائه کد ملی،‌ سابقه وضعیت جسمانی و روانی فرد برای پزشک به نمایش گذاشته شود و بر پایه اطلاعات اولیه که در اختیار پزشک قرار می گیرد اقدام به درمان فرد شود.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در گذشته سیستم به گونه ای تعریف شده بود که شهروندان تحت پوشش هر مرکز بهداشتی فقط می توانستند از همان مرکز بهداشت نزدیک منزل خود ثبت نام کنند و اگر به یک مرکز بهداشت دیگر مراجعه می کردند در ردیف مهمان ها جای می گرفتند در صورتی که دیگر مهمان حذف و تمامی شهروندان می توانند به هر مرکزی که می خواهند مراجعه و ثبت نام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی