عصر بازار

وزیر برگزیت بریتانیا استعفا کرد

عصر اعتبار- وزیر خروج برگزیت یا همان وزیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در اعتراض به سیاست‌های دولت ترزا می نخست وزیر این کشور از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وزیر برگزیت بریتانیا استعفا کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از همشهری آنلاین ،دیوید دیویس که مسئولیت انجام مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را بر عهده داشت، در حالی استفعا کرده که چند روز پیش اعضای کابینه ترزا می به توافق رسیدند که منطقه‌ای آزاد برای تجارت با اتحادیه اروپا ایجاد شود. پس از استعفای دیویس، استیو بیکر معاون او هم کناره‌گیری کرد.

    این توافق که باید به تصویب پارلمان برسد با واکنش منفی آن عده از اعضای حزب محافظه‌کار همراه بود که خواهان خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند.

    دیوید دیویس که از زمان تشکیل وزارتخانه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) در سال 2016 تصدی آن را بر عهده داشت، خطاب به ترزا می گفته است مسیر سیاست و روش فعلی نشان می‌دهد که احتمال خروج بریتانیا از بازار مشترک و بازار یکپارچه اتحادیه اروپا بسیار کم است.

    او گفته که قانع نشده که سیاست‌های دولت بریتانیا بتواند مانع از خواسته‌های بیشتر اتحادیه اروپا از بریتانیا در روند مذاکرات شود و مسیر کلی این خط مشی، ما را در بهترین حالت در موقعیت ضعیف -و احتمالا اجباری- مذاکره قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی