عصر بازار

تدوین طرح دوفوریتی اصلاح قانون بخشش جریمه دیرکرد وام‌های معوق

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای مصوبات قانونی مجلس مبنی بر بخشش جریمه دیرکرد وام های معوق تاکید کرد.

تدوین طرح دوفوریتی اصلاح قانون بخشش جریمه دیرکرد وام‌های معوق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، احمد انارکی محمدی در خصوص اجرای مصوبات قانونی مجلس، مبنی بر بخشش جرایم دیرکرد وام های معوق بانکی، گفت: اینکه دریافت کنندگان وام های بانکی باید در موعد مقرر اقساط وام ها را تسویه کنند یک موضوع بدیهی است، اما در سال های گذشته اقتصاد کشور با رکود و نوسان شدید در بازارهای مختلف روبرو شده برخی از فعالان اقتصادی ناخواسته نتوانستند اقساط وام های بانکی خود را تسویه کنند که موضوع قابل تاملی است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ملاقلات های مردمی بسیاری از کشاورزان، اصناف و تولیدکنندگان این گلایه را مطرح کردند که تعمدی در تسویه اقساط وام ها نداشته اند در این راستا در مجلس تلاش شد شرایطی فراهم شود که بانک ها از مشتریان هزینه ای بابت جریمه دیرکرد اخذ نکنند و در این راستا مصوبه قانونی تصویب  شده است.

    نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: براساس بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال97در جهت حمایت از تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانک ها و موسسات مالی در صورتی که مشتریان بانک ها بدهی های معوق خود را که تا پایان سال 1396 سررسید شده اند را از تاریخ سر رسید تا پایان شهریورماه سال جاری تسویه کنند، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نیز موظف می شوند که اصل و سود خود را براساس قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت کنند.

    انارکی محمدی گفت: بند (و) تبصره16 قانون بودجه سال97 با ابهاماتی روبرو است که بانک ها را برای اجرای مصوبه با مشکل روبرو کرده در این راستا در کمیسیون اقتصادی با حضور مسئولان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد وسازمان برنامه و بودجه، مسئله مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

    وی ادامه داد:مقرر شد در زمینه مذکور قانون اصلاح شود در این راستا متنی در قالب طرح دوفوریتی برای اجرای قانون بخشش جریمه دیرکرد وام های معوق آماده شده که بعد از بررسی در کمیسیون اقتصادی در قالب اصلاحیه قانون در صحن علنی مجلس نیز مورد بررسی قرار می گیرد همچنین مدت زمان اجرای قانون که تا پایان شهریور است در اصلاحیه قانون تا پایان سال تمدید می شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هر صورت باید بخش تولید را در عمل حمایت کرد تا بتواند با انگیزه بیشتر رو به جلو حرکت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو