عصر بازار

تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری چین برای کالاهای آمریکایی

عصر اعتبار- وزارت بازرگانی چین اعلام کرد در صورتی که آمریکا تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری را بر روی واردات کالاهای چینی اعمال کند، پکن تلافی خواهد کرد.

تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری چین برای کالاهای آمریکایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، وزارت بازرگانی چین با انتقاد از برنامه آمریکا برای اعمال تعرفه اضافی بر برخی از کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار ، وعده داد که برای دفاع از منافع ملی خود پاسخ می دهد.

    چین این اقدام آمریکا را کاملا غیرقابل قبول عنوان کرد البته طرف چینی با اقدامات آمریکا شوک زده است. وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که بمنظور حفظ منافع اصلی خود و مردم این کشور، دولت چین مانند همیشه باید اقدامات تلافی جویانه لازم را اتخاذ کند.

    چین این اقدام آمریکا را رفتاری غیر منطقی نامید و پکن به ایالات متحده هشدار داد که آمریکا در حال آسیب رساندن به خود با در پیش گرفتن اقدامات سیاست حمایتی و حملات بی امان به تجارت آزاد است.

    وزارت بازرگانی چین اعلام کرد از جامعه بین الملل می خواهیم تا با همکاری یکدیگر از قوانین تجارت آزاد و نظام تجارت چندجانبه حفاظت کند و یا بطور مشترک مخالف هژمونی تجارت هستیم. 

    بر همین اساس، دیروز دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از فهرست جدید کالاهای وارداتی چینی که مشمول تعرفه های جدید به میزان 10 درصد به ارزش 200 میلیارد دلار می شوند، رونمایی کرد. پیش از این آمریکا با افزایش تعرفه 25 درصدی بر روی یکسری از کالاهای چینی به ارزش 34 میلیارد دلار به جنگ تجاری دامن زده بود و چین هم در مقابل یکسری از کالاهای آمریکایی را مشمول تعرفه کرد.

    چین تنها کشوری نیست که از عواقب سیاست حمایتی آمریکا آسیب دیده است و حتی همپیمانان واشنگتن یعنی اتحادیه اروپا، کانادا نسبت به تعرفه سنگین آمریکا بر روی فولاد و آلومینیوم مراتب اعتراض خود را ابلاغ کرده اند و حتی سیاست اقدام تلافی جویانه را در پیش گرفته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی