عصر بازار

بانک قرض الحسنه مهر ایران از منظر مسئولان حوزه سلامت

عصر اعتبار- سلامت و درمان همواره از حوزه های مورد توجه بوده که به دلیل هزینه های وارده به خصوص در بیماری های صعب العلاج و پرخطر نگاه ویژه ی آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولین را در پی داشته است؛ ورود بانک قرض الحسنه مهر ایران به این حوزه توجه مسئولین ارشد کشوری را جلب کرده و نکاتی را پیرامون این موضوع ابراز داشتند.

بانک قرض الحسنه مهر ایران از منظر مسئولان حوزه سلامت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، در مدت فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، جامعه پزشکی و متخصصان سلامت از بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان حامی حوزه سلامت و همراه شهروندانی که در بستر بیماری قرار می گیرند یاد کرده و توصیه‌ها و نکاتی را پیرامون این بانک بیان نمودند.

    در ادامه مروری داریم بر نکات و توصیه‌های مطروحه توسط مسئولین ارشد حوزه سلامت کشور پیرامون جایگاه بانک قرض الحسنه مهر ایران:

     

    رفع دغدغه اقشار ضعیف در حوزه سلامت و درمان

     

    دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، مجموعه‌ای پویا و مردم نهاد است که با کمک و سپرده گذاری خیرین، خدمات تسهیلاتی ارزنده‌ای به محرومان و نیازمندان واقعی جامعه اعطا نموده است.

    وزیر بهداشت ضمن تاکید به نقش خدمات ارائه شده بانک قرض الحسنه مهر ایران در تأمین مایحتاج نیازمندان خصوصاً کمک به رفع دغدغه اقشار ضعیف در حوزه سلامت و درمان گفت: هرچند سقف مبلغ تسهیلات ارائه شده 20 میلیون تومان است، ولی همین مبلغ اندک می‌تواند گره گشای بسیاری از بیماران باشد.

    وی با اشاره به پایین بودن میزان معوقات و مطالبات این بانک و مطابقت آن با استانداردهای بین المللی اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که اقشار نیازمند و کم برخوردار جامعه در بازپرداخت اقساط خود بسیار منظم و متعهد عمل می‌کنند و بسیار قابل اعتماد و معتمد هستند.

    دکتر قاضی زاده هاشمی در خصوص تأثیر هم افزایی متقابل خیرین با بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: خیرین حوزه سلامت می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های بالای این بانک سطح حمایت‌های خود را افزایش دهند.

    وی خاطر نشان ساخت: حوزه سلامت نیازمند مساعدت خیرین است و فرقی نمی‌کند که تعداد آن چقدر و چگونه باشد. هرکسی می‌تواند در کشور، استان و شهر خود با مشارکت در پروژه‌های خیرین سلامت، ضمن کمک به ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی، از شیوع بیشتر بیماری‌های صعب العلاج و رنج آور جلوگیری کند.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر اهمیت ادامه این روند ابراز امیدواری کرد: با وحدت، هماهنگی و همدلی مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد انسجام قوی‌تر و رفاه و آسایش بیشتر مردم به ویژه در حوزه سلامت باشیم.

    همراه با خیرین سلامت

    ایازی، معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت بیان داشت: افراد بیمار از جمله اقشاری هستند که در معرض مشکلات عدیده مالی قرار می‌گیرند که خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت جامعه بخش عمده‌ای از مسائل حل شده است؛ ولی همچنان هزینه‌هایی به افراد ضعیف تحمیل می‌گردد که می‌توانیم نقش حمایتی از آنان را بر عهده داشته باشیم.

    ایازی ادامه داد: بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی می‌توانند در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی خود از این اقشار حمایت نمایند؛ همچنین افزایش تعاملات بانکی در حوزه قرض الحسنه به منظور ارائه خدمات شایسته‌تر به نیازمندان واقعی جامعه، سطح معنوی اقدامات صورت گرفته را افزایش خواهد داد.

    وی در خصوص پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه سلامت و درمان جامعه ابراز داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند در حوزه‌های خیریه سلامت، ارائه خدمت به مددجویان تحت پوشش و نیازمندانی که در تأمین هزینه‌های درمان با مشکل روبرو می‌شوند، تعامل با باشگاه خیرین سلامت، پرداخت تسهیلات به کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی و … کمک رساند.

    معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از عوامل مهمی که شدیداً بر زندگی انسان و سلامت فرد خانواده و جامعه اثر می‌گذارد و امسال هم در پیام مقام معظم رهبری به آن اشاره شده موضوع رفع بیکاری و توجه به معیشت نیازمندان واقعی جامعه است که بانک قرض الحسنه مهر ایران با توجه به رسالت مقدسی که در حوزه بانکداری اسلامی دارد پیشتاز این حوزه است.

    ایازی با اشاره به امکاناتی که بانک قرض الحسنه مهر ایران می‌تواند در اختیار جامعه خیرین کشور قرار دهد بیان داشت: بهره مندی از سرویس‌های این بانک که بر پایه اصول بانکداری اسلامی استوار است می‌تواند هم به تحقق ساخت و ایجاد سازه‌های عام المنفعه آنان کمک کند و هم با امتیازی که از محل گردش حساب آنان ایجاد می‌شود می‌توان نیازمندان و مددجویان تحت پوشش خود را جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه به این بانک معرفی نمایند.

    تقویت روحیه کمک‌رسانی به بیماران

    سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران ضمن اشاره به تفاهم نامه همکاری وزارت بهداشت با بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: همکاری وزارت بهداشت و بانک قرض الحسنه مهر ایران می‌تواند کمک خوبی برای بیماران باشد؛ چراکه این بانک به عنوان پشتیبان مالی می‌تواند با جلب حمایت خیران شرایط مناسبتری را برای کمک به محتاجان فراهم کند.

    جلودارزاده افزود: با چنین اقداماتی می توان روحیه کمک‌رسانی به بیماران را در میان مردم تقویت کند و به آنها انگیزه دهد که با هدفمندی به کمک بیماران بشتابند.

    تشویق کمک رسانی به بیماران

    شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت های حوزه سلامت بانک قرض الحسنه مهر ایران اذعان داشت: اقدام بانک قرض الحسنه مهر ایران در حمایت از بیماران نیازمند جای تقدیر دارد؛ این بانک می‌تواند با استفاده از کمک‌های مردمی و همچنین خیرین، تسهیلات به بیماران اعطا کند.

    او افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران می‌تواند با مدیریت حساب، هم کمک مالی در اختیار بیماران و مراکز درمانی قرار دهد و هم می‌تواند با تشویق کمک رسانی به بیماران حمایت‌های خوبی را جلب کند.

    این عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این یک وظیفه اجتماعی است تا از بیماران صعب‌العلاج حمایت کنیم ضمن آنکه زمانی که سیاست‌های جمعیت را تدوین می‌کنیم لازم است حمایت‌هایی را در دستور کار قرار دهیم که افراد بدانند در صورت بروز مشکل، جامعه تمام قد از آنها حمایت خواهد کرد.

     

    حامی یابی برای کمک به بیماران صعب العلاج

    هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در رابطه با ورود بانک قرض الحسنه مهر ایران در طرح ارتقای سلامت عمومی اظهار داشت: کمک خیران و نهادهای مختلف به بیماران همواره مرسوم بوده است، کمک‌های پراکنده نمی‌تواند نتایج منسجم و پابرجایی داشته باشد. از آنجائی که هزینه درمان بیماران صعب العلاج هزینه بر و بالاست ضرورت دارد که علی رغم بودجه دولتی به کمک‌های دیگر توجه شود.

    او گفت: ساماندهی کمک‌ها از طریقی سیستم بانکی می‌تواند نتایج خوبی را به بار آورد. حال که بانک قرض الحسنه مهر ایران در این زمینه فعال شده بسیار مطلوب است و می‌توان به نحو شایسته ای از این پتانسیل به نفع بیماران استفاده کرد.

    این نماینده مجلس گفت: این طیف از جامعه علیرغم اینکه بعضاً از نهادهای متولی، خدمات اولیه را دریافت می‌کنند اما شرایط خاص بیماری چتری از ناامیدی بر سر آنان گشوده و بودن یک بیمار صعب العلاج در خانواده‌ای بخش اعظمی از بنیانهای اقتصادی و روانی خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برخی از این عزیزان فاقد امکانات افزونتر برای تأمین نیازهای اساسی و حیاتی خود بوده و ضرورت رسیدگی ویژه به امور آنان با استفاده از کمکهای مردم خیر و نوع دوست در مقطع کنونی محسوس است.

    قوامی اعلام کرد: می‌توان با بهره گیری از نیات خیرخواهانه و کمک‌های مردمی در رفع نیازهای بیماران صعب العلاج، ایجاد شبکه اجتماعی مردمی کارآمد از طریق حامی یابی برای کمک به بیماران صعب العلاج، کمک از طریق درگاه اینترنتی با استفاده از کارتهای بانک‌های عضو شبکه شتاب کمک خیران را توسعه داد.

     

    مهربان‌ترین نهاد مالی در کشور

    دکتر حسن خدابنده لو مدیرکل سازمان جمعیت هلال احمر استان کردستان، در جریان گسترش تعاملات مالی با بانک قرض الحسنه مهرایران بیان داشت: این بانک، مهربان‌ترین نهاد مالی در کشور است و همه ما به این مهرورزی نیازمندیم.

    وی افزود: بانک قرض الحسنه مهرایران اهداف بزرگ، شایسته و متعالی را برای شناسایی و توانمندسازی نیازمندان واقعی جامعه در پی دارد و نیاز است تا تمامی سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌های دولتی و خصوصی در این راستا هم افزایی داشته باشند.

    وی در ادامه تصریح کرد: این بانک با صرف نظر از منافع مالی به دنبال ارائه بهترین خدمت به اقشار متوسط و ضعیف جامعه است و این امر نشان دهنده مهربانی این مجموعه در قبال مشتریان می‌باشد.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به نقش بی‌بدیل بانک قرض الحسنه مهر ایران در گسترش مهربانی تصریح کرد: مأموریت جمعیت هلال احمر «داوطلبانه و بشر دوستانه» است و پیشبرد رسالت آن بر جامعه اثربخشی دارد و امیدواریم بتوانیم همانند بانک قرض الحسنه مهرایران منجر به استمرار خدمات به مردم و قشر ضعیف جامعه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو