عصر بازار

غیبت متهم سوم پرونده تعاونی ثامن الحجج در جلسه دادگاه

عصر اعتبار- هفتمین جلسه علنی دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه­ مالی و اعتباری ثامن الحجج صبح امروز در دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری برگزار شد.

غیبت متهم سوم پرونده تعاونی ثامن الحجج در جلسه دادگاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه امروز متهمان آقای (الف. م) و خانم (ر. الف) حضور داشتند.

    قاضی باقری در آغاز جلسه با اشاره به موارد مطرح شده در کیفرخواست، افزود: هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان شرکت تعاونی ثامن الحجج با استماع دفاعیات آقای زاهدی وکیل دیگر متهم ردیف اول آقای (الف. م) آغاز می‌شود.

    زاهدی یکی دیگر از وکلای متهم در جایگاه حاضر شد و در دفاع از موکل خود مدعی شد: موکل من هیچگاه خودسرانه به تاسیس شعبه بانک­و انجام تبلیغات اقدام نکرده است.

    وی افزود: طی توافق نامه‌هایی که بین بانک مرکزی، موکلم و دیگر مراکز ذیربط امضا شد موکل من تعهداتی داد که به آن‌ها نیز عمل کرد که نشان می‌دهد موکلم برای ایجاد آرامش در جامعه همکاری‌های لازم را انجام داده است.

    در ادامه وکیل متهم ردیف اول متن کامل وکالت نامه مذکور را قرائت­و تصریح کرد: بنده به این دلیل متن وکالت نامه را قرائت کردم تا همه سپرده گذاران بدانند بانک مرکزی چه اختیاراتی داشت، زیرا بسیاری از افراد می‌گفتند موکل من همکاری نمی‌کرده است، اما این وکالت نامه می‌گوید او هر گونه همکاری انجام داده است.

    همچنین؛ قاضی محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری تهران پیش از این در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ افزود: در این پرونده که حدود 370 شاکی دارد، حدود 12 هزار میلیارد تومان تخلف مالی صورت گرفته و با توجه به حجم پرونده در چند جلسه دادگاه به آن رسیدگی خواهد شد.

    دوم آبان 96 عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران با اعلام این که پرونده مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در دادگاه کیفری یک تحت رسیدگی است، تعداد سپرده‌گذاران این صندوق را یک میلیون و 257 هزار نفر اعلام کرد و گفته بود که بر اساس آمار ارائه شده از سوی هیات تصفیه مؤسسه مذکور که بر اساس قانون‌ بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده، میزان وجوه پرداخت شده به سپرده‌گذاران 3550 میلیارد تومان و میزان وجوه تعهد شده 1573 میلیارد تومان است.

    بنابراین گزارش؛ اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (دوشنبه) 28 خردادماه در شعبه اول دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی