عصر بازار

نارضایتی شدید شرکت‌های آمریکایی در چین از تعرفه‌های واشنگتن

عصر اعتبار- این نظرسنجی نشان از آن دارد که بخش اعظم شرکت‌های آمریکایی در چین از تعرفه‌های آمریکا بر واردات کالا از این کشور و همچنین واکنشی که پکن به این تعرفه‌ها نشان داده، دل خوشی ندارند.

نارضایتی شدید شرکت‌های آمریکایی در چین از تعرفه‌های واشنگتن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، بیشتر شرکت‌های آمریکایی که در چین به تجارت مشغول هستند با اعمال تعرفه‌های گمرکی میان پکن و واشنگتن مخالف‌ هستند و معتقدند که این اقدام‌ها کمکی به حل چالش‌هایی که با آن مواجه هستند نمی‌کند؛ از فضای نامتناسب تجاری گرفته تا حمایت ضعیف از حقوق مالکیت معنوی. این نظرسنجی امروز -پنج‌شنبه- منتشر شد.

    حدود 69 درصد از 433 شرکت‌کننده در این نظرسنجی، که مؤسسه «فضای تجاری چین» آن را برگزار کرد، با تعرفه‌های اعمال شده از سوی دو کشور مخالف هستند و هشت و پنج دهم درصد نیز از آن حمایت می‌کنند.

    در بیانیه این مؤسسه آمده است: «حل‌وفصل این چالش‌ها به شیوه‌ای منصفانه، از وظایف اساسی چین و آمریکا است تا بتوانند رابطه تجاری طولانی‌مدت و سودآوری داشته باشند.»

    این نظرسنجی که از 10 آوریل تا 10 می سال جاری برگزار شد، نشان از آن دارد که بخش اعظم شرکت‌های آمریکایی در چین از تعرفه‌های آمریکا بر واردات کالا از این کشور و همچنین واکنشی که پکن به این تعرفه‌ها نشان داده، دل خوشی ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی