عصر بازار

درهم از کجا آمد؟

عصر اعتبار- کشور‌های مختلف دنیا هر کدام برای خود یک واحد پولی مجزایی دارند و اطلاع داشتن از آن که در هر کشوری چه پولی رایج است خالی از لطف نیست.

درهم از کجا آمد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،کشور‌های مختلف دنیا هر کدام برای خود یک واحد پولی مجزایی دارند و اطلاع داشتن از آن که در هر کشوری چه پولی رایج است خالی از لطف نیست.

    معرفی کشور امارات متحده عربی

    کشور امارات متحده عربی (به عربی: الإمارات العربیّة المتّحدة)، (مخفف انگلیسی UAE)، یا امارات یک پادشاهی مطلقه فدرال در جنوب غربی قارهٔ آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان، در خاورمیانه است که از جنوب با قطر و عربستان سعودی، از شرق با عمان و از شمال با خلیج فارس همسایه است.

    امارات عربی متحده، اتحادی از هفت شیخ‌نشین کوچک به نام‌های ابوظبی (که پایتختی را بر عهده دارد)، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین است که بعد از استقلال از بریتانیا در 2 دسامبر 1971 میلادی شکل گرفت. این روز را با نام روز ملی امارات جشن می‌گیرند.

     

    عصر بازار

    هر یک از این 7 امیرنشین از استقلال فراوانی برخوردارند، اما یک امیر موروثی به عنوان حاکم کشور ایفای وظیفه می‌کند و شورای عالی حکام که متشکل از هفت امیر است، رئیس دولت و کابینه را انتخاب می‌کند. در حال حاضر امیر و رئیس دولت امارات شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان است.

    امارات یکی از بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد و تولید ناخالص سرانه آن در حد ثروتمندترین کشور‌های اروپای غربی است.

    معرفی درهم امارات متحده عربی

    درهم یکای پول کشور امارات متحده عربی است.

    کد ISO 4217 که برای درهم امارات در نظر گرفته شده‌ AED است، اما در متون غیررسمی از علامت اختصاری DH یا DHs نیز استفاده می‌گردد.

     

    عصر بازار

    هر درهم برابر با 100 فلیس یا فلس (fils) است.

    اسکناس‌ها بصورت 5 (قهوه‌ای) 10 (سبز) 20 (آبی روشن) 50 (بنفش) 100 (صورتی)، 500 (آبی) و 1000 درهمی (قهوه‌ای ارغوانی) موجود هستند ارقام وجود در اسکناس‌ها به زبان عربی و انگلیسی نشان داده شده‌اند.

    سکه‌ها نیز 1 درهمی، 50، 25، 10 و 5 فلس هستند (5 و 10 فلسی به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند).

     

    عصر بازار

    سکه‌ها در امارات متحده عربی

    نوشته‌های حک شده بر روی سکه‌ها تمامی به زبان عربی است.

    خوشبختانه بطور معمول فقط سه نوع سکه رایج است. 1 درهم، 50 فلیس و 25 فلیس همگی رنگ نقره‌ای دارند. قطر سکه 1 درهمی حدود 5/2 سانت و تقریباً همیشه شکل یک قهوه‌دان عربی یک طرف آن حک شده است.

    در طرف دیگر کلمات انگلیسی «امارات متحده عربی» خوانده می‌شود، ولی بقیه نوشته‌ها عربی است.

    سکه 50 فلیس هفت گوش است و یک طرف آن تصویر پالایشگاه نفت وجود دارد. سکه 25 فلیس گود است، ولی کوچکتر از 1 درهم است و معمولاً تصویر یک آهوی کوچک روی آن است.

     

    عصر بازار

    تبادل ارز و محدودیت پولی در امارات متحده عربی

    اکثر هتل‌ها کار تبدیل ارز خارجی را مانند بسیاری از بانک‌های بزرگ انجام می‌دهند.

    بسیاری از مراکز خرید دارای مرکز تبدیل ارز خارجی هستند.

    مرکز تبدیل ارز خارجی در مرکز خرید دبی و مرکز خرید مارینا در دبی و نیز خیابان حمدان Hamdan Street در ابوظبی وجود دارد.

    مسافران می‌توانند حداکثر 100000 درهم (یا معادل آن به ارز خارجی) را به کشور وارد یا از آن خارج کنند.

    هرچیزی بیش از این مقدار باید در گمرک اعلام شود.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی