عصر بازار

تضعیف موقعیت انگلیس در جذب سرمایه گذاری خارجی

عصر اعتبار- طبق گزارش های جدید منتشر شده، جایگاه انگلیس به عنوان مقصد اصلی جذب سرمایه گذاری خارجی در اروپا متزلزل شده است.

تضعیف موقعیت انگلیس در جذب سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، گزارش موسسه حسابرسی و مشاوره "ای" دریافته است در سال گذشته انگلیس میزبان تنها 14 پروژه سرمایه گذاری خدمات مالی بوده است؛ در حالی که این رقم برای سال 2016 به 67 پروژه رسیده بود.

    شمار پروژه های با استفاده از سرمایه گذاری خارجی در شرایطی در انگلیس کاهش  یافته که این پروژه ها در آلمان 64 درصد و در فرانسه 123 درصد افزایش یافته است.

    همسایگان انگلیس به لطف کاهش سطح اطمینان از موقعیت انگلیس در دوران پسابریگزیت موفق به متقاعد کردن سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کشورهای خود شده اند. این در حالی است که پیشتر انگلیس قطب بلامنازع مالی اروپا بود و کمتر سرمایه گذاری به سراغ دیگر کشورها می رفت.

    برای موسسات مالی بین المللی که عملیات هایشان به موقعیت انگلیس در اتحادیه اروپا وابستگی شدیدی دارد، مساله دسترسی به بازارهای اتحادیه اروپا به ویژه پس از مارس 2019 که انگلیس این اتحادیه را ترک خواهد مساله ای حیاتی محسوب می شود. 

    برخی از بانک های بزرگ بین المللی مثل بارکلی و جی پی مورگان از هم اکنون به فکر انتقال مقر خود از لندن به دیگر شهرهای اروپایی افتاده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی