عصر بازار

عضو کمیسیون بودجه مجلس:

چشمان ۸۰ میلیون نفر نظاره گر تخصیص ارز دولتی است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون بودجه مجلس، بر لزوم شفاف سازی تخصیص ارز دولتی و نظارت بر احتکارگران تاکید کرد.

چشمان ۸۰ میلیون نفر نظاره گر تخصیص ارز دولتی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر لزوم شفاف سازی درباره اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی، گفت: شفاف سازی و اطلاع رسانی درباره افرادی که ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت کرده اند یک موفقیت بزرگ محسوب می شود، چراکه پس از این شفافیت هر شخص یا شرکتی که درخواست دلار داد با احتیاط رفتار کرد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از مزایای دیگر شفاف سازی این موضوع بود که هر شخص یا شرکتی که کالایی وارد کشور کرد حواسش به تعیین قیمت بود.

    صداو سیما با ارز 4 هزار و 200 تومانی خوراک دام وارد کرده است

    وی با بیان اینکه شفاف سازی مانع بسیاری از رانت ها می شود، ادامه داد: زمانی که کسی که ارز دولتی دریافت کرده گزارش آن به مردم ارائه شود و به سمت شفاف سازی حرکت شود، باب بسیاری از این فسادها جمع می شود.

    نماینده مردم رشت یادآور شد: سازمان صداو سیما با ارز 4 هزار و 200 تومانی خوراک دام وارد کرده است که باید در این باره پاسخ به مردم پاسخ صریح و شفاف دهد .

    دریافت کنندگان ارز دولتی بدانند که همه چیز رصد می شود

    وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید جلوی احتکارها گرفته و اطمینان داده شود که ارزهای دولتی جای هرز نمی رود، افزود: اگر در این زمینه شفاف سازی نشد دلیلی برای این موضوع نمی شود که تعزیرات حکومتی و وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بیکار بنشینند، چراکه این نهادها باید تا آخرین مرحله نظارت داشته باشند که کالا به دست مصرف کننده برسد و احتکار نشود.

    جعفرزاده ادامه داد: در سایت اطلاع رسانی ارز دولتی باید همه اطلاعات به صورت شفاف درج شود که چه میزان دلار تقاضا شده و چه فرآیندی را طی کرده و اگر با تخصیص این ارز موافقت شد همه چیز شفاف به مردم اطلاع رسانی شود و دریافت کنندگان ارز دولتی بدانند که همه چیز رصد می شود.

    کالایی که از گمرک خارج شده ظرف یک هفته در بازار تهران توزیع شود

     

    وی با بیان اینکه در تخصیص ارز دولتی حداقل رقبا همدیگر را رصد می کنند، اظهار داشت: دریافت کنندگان ارز دولتی باید بدانند که هر بخشی که خلاف کند اعلام عمومی می شود، لذا زمانی که ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت می کنند، باید متعهد شوند که کالا با ارز دولتی به دست مردم می رسد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اگر اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی به صورت شفاف در سایتی قرار گیرد که 80 میلیون نفر بتوانند آن را رصد کنند هیچ کس جرات انبار کردن کالا را پیدا نمی کند، تصریح کرد: دستگاه نظارتی به صورت مداوم نظارت و بررسی کند  که کالایی که از گمرک خارج شده ظرف یک هفته در بازار تهران توزیع شود و بررسی کند که چرا این اقدام صورت نگرفته افراد جرات احتکار به خود نمی دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی