عصر بازار

وزیر اقتصاد روسیه:

نرخ تورم روسیه به بیش از ۴ درصد افزایش پیدا می‌کند

عصر اعتبار- انتظار می رود نرخ تورم این کشور در سال آینده میلادی به دلیل اعمال افزایش بر روی مالیات بر ارزش افزوده بیشتر از رقم هدفگذاری شده این کشور باشد.

نرخ تورم روسیه به بیش از ۴ درصد افزایش پیدا می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه در مصاحبه ای با شبکه 24 روزیا روسیه گفت: نرخ تورم روسیه در سال 2019 میلادی متجاوز از هدف از پیش تعیین شده 4 درصد خواهد بود؛ اما در سال 2020 میلادی دوباره به پایین تر از این سطح خواهد رسید.

    وی تصریح کرد: در سال آینده میلادی افزایش مالیات بر ارزش افزوده کمی باعث رفتن نرخ تورم به بیش از 4 درصد خواهد شد؛ اما ریسک های جدی را برای وضعیت کلی تورم در سال 2019 میلادی ایجاد نخواهد کرد؛ در حالی که انتظار می رود نرخ تورم در سال 2020 میلادی به کمتر از 4 درصد برگردد.

    بر اساس محاسبات وزارت دارایی روسیه، تورم این کشور در سال 2019 میلادی 4.3 درصد خواهد بود و مالیات بر ارزش افزوده از 18 درصد به 20 درصد تغییر پیدا خواهد کرد که این رقم، 1.3 نقطه درصد به شاخص تورم روسیه می افزاید. 

    رشد اقتصادی روسیه ممکن است در سال 2019 میلادی در مقایسه با سال 2018 میلادی به 1.4 یا 1.5 درصد کاهش پیدا کند. همچنین رشد اقتصادی روسیه در سال 2017 میلادی تقریبا 2 درصد بوده است.

    وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال 2020 میلادی بهبود پیدا کند و ممکن است این رقم برای سال 2020 میلادی در حدود 2 درصد و برای سال 2021 میلادی تقریبا 3 درصد یا بیشتر باشد.

    بر پایه این گزارش، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: قادر خواهیم بود که در بخش قدرت خرید برای تصاحب جایگاه پنجم از آلمان و اندونزی سبقت بگیریم. اورشکین به این نکته اشاره کرد که روند کلی کاهش نرخ بهره ادامه خواهد داشت. در حال حاضر نرخ بهره روسیه بدون تغییر 7.25 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی