عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

فرصت بازنگری قانون یارانه‌ها را از دست دادیم

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش قیمت سوخت بر دیگر متغیرهای اقتصادی نیز تاثیرگذار است، گران کردن آن در این شرایط اقتصادی به نفع مردم نیست.

فرصت بازنگری قانون یارانه‌ها را از دست دادیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، احمد انارکی در مورد برنامه مجلس برای کاهش تاثیر تحریم‌های اقتصادی گفت: با توجه به شروع جنگ اقتصادی  که با خروج امریکا از برجام کلید خورد مجلس برای کاهش تاثیرات آن چندین جلسه با تیم اقتصادی دولت داشته است و در نهایت در جلسه‌ای که با آقای نوبخت داشتیم پیشنهادهایی مطرح شد.

    وی ادامه داد: بررسی این پیشنهادها نشان می‌دهد که در هر حالت این جنگ اقتصادی برای مردم فشار اقتصادی خواهد داشت و باید تلاش کرد این فشارها به حداقل برسد و در همین راستا مجلس طرح‌هایی در دست کار دارد که امیدواریم کمک رسان دولت باشد.

    انارکی با اشاره به کاهش درآمدهای دولت با اعمال تحریم‌های نفتی گفت: با بازنگری در قانون یارانه‌ها می‌توانستیم بخشی از کاهش درآمدهای ناشی از تحریم‌ها را جبران کنیم و تاکید مجلس در سال گذشته بر افزایش یارانه دهک‌های پایین جامعه و حذف دهک‌های مرفه بود.

    وی اضافه کرد: متاسفانه هیچ اهتمامی برای این بازنگری دیده نشد و متولیان امر توپ را به زمین یکدیگر انداختند. در هر صورت این بازنگری می‌تواند در هزینه‌های دولت صرفه جویی کند که البته نیازمند شفاف سازی و اطلاعات است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به برخی گمانه زنی‌ها در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت سوخت بر دیگر متغیرهای اقتصادی نیز تاثیرگذار است، گران کردن آن در این شرایط اقتصادی به نفع مردم نیست.

    وی متذکر شد: اگر ما وارد کننده خودروهای خارجی بودیم که مصرف بنزین متفاوتی دارند، در ازای آن می‌توانستیم قیمت آن را افزایش دهیم.

    انارکی در مورد احیای کارت‌های سوخت گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای احیای کارت‌های سوخت نداریم و شاید روزی برای ارتقای کنترل و مبارزه با قاچاق دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی