عصر بازار

ارائه خدمات بانکداری اسلامی در بانک «ایپک یولی» ازبکستان

عصر اعتبار- بانک «ایپک یولی» ازبکستان درصدد ایجاد «باجه اسلامی» در شعبه های این بانک در سراسر این کشور است.

ارائه خدمات بانکداری اسلامی در بانک «ایپک یولی» ازبکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک «ایپک یولی» ازبکستان درصدد ایجاد «باجه اسلامی» در شعبه‌های این بانک در سراسر این کشور است.

    بر همین اساس بانک «ایپک یولی» با سازمان اسلامی وابسته به بانک توسعه اسلامی در مورد همکاری در این زمینه و همچنین افتتاح «باجه اسلامی» که خدمات بانکداری اسلامی در آن قرار داد، مذاکراتی را صورت داده است.

    در چارچوب این گفت‌وگوها در ساختمان بانک «ایپک یولی» نشستی بین هیئت های سازمان اسلامی توسعه بخش خصوصی وابسته به بانک توسعه اسلامی به سرپرستی «ندا رضا» مدیر بخش خدمات مشورتی این سازمان و «سعیدابرار سیداحمداف» رئیس بانک «ایپک یولی» برگزار شد.

    نمایندگان هیئت سازمان اسلامی توسعه بخش خصوصی بر اهمیت این طرح مبنی بر ایجاد نخستین «باجه اسلامی» در ازبکستان برای مردم تاکید کردند.

    پیش از این در چارچوب چهل و سومین نشست گروه بانک توسعه اسلامی که در شهر تونس از 1 تا 5 آوریل سال 2018 میلادی برگزار شد، هیئت ازبکستان با مقامات بانک توسعه اسلامی چندین دیدار انجام دادند که در آن توافقات مقدماتی در مورد اجرایی طرح آزمایشی برای ایجاد «باجه اسلامی» بر پایه بانک های تجاری کشور حاصل شده است.

    «باجه اسلامی» این یک واحد ساختاری در بانک سنتی تجاری ارایه دهنده خدمات بانکی بر اساس اصول اسلام است. «باجه اسلامی» در بانک های زیاد درجه اول جهان وجود دارد که در بین آنان  America Express Bank, HSBC, ANZ Grindlays, BNP-Paribas, Chase Manhattan, UBS و دیگر قرار دارند. 

    سازمان اسلامی توسعه بخش خصوصی یک واحد بخش خصوصی بانک توسعه اسلامی می باشد. اهداف اصلی فعالیت سازمان اسلامی توسعه بخش خصوصی حمایت از توسعه اقتصادی کشورهای عضو سازمان از طریق تامین مالی بخش خصوصی است.

    بانک توسعه اسلامی از رونق اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی طبق قوانین شریعت حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی