عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانک ها اموال و املاک مازاد را بفروشند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:نباید برای افزایش سرمایه بانک ها از روش تزریق منابع دولتی استفاده شود.

بانک ها اموال و املاک مازاد را بفروشند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا درباره راهکارهای افزایش سرمایه بانک ها، گفت:در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان زمانی که به بانک برای دریافت تسهیلات مراجعه می کنند بانک ها عنوان می کنند با محدودیت منابع روبرو هستند بنابراین برای رشد تسهیلات دهی بانک ها در شرایط فعلی، میزان سرمایه بانک ها باید افزایش یابد.

    عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح سیستم بانکی کشور تاکید کرد و ادامه داد:روش افزایش سرمایه بانک ها بسیار مهم است چرا که با هر روشی نمی توان سرمایه بانک ها را افزایش داد. 

    نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی،افزود:میزان درآمدهای دولت محدود است و با توجه به تداوم کارشکنی دشمنان که روی میزان درآمدهای دولتی تاثیر گذار است بنابراین نباید برای افزایش سرمایه بانک ها از روش تزریق منابع دولتی استفاده شود.

    افزایش سرمایه بانک هابا فروش اموال غیرمنقول و املاک بانک ها ممکن می شود

    یوسفیان ملا در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:حدود 80درصد از بودجه کشور جاری است که می توان به حقوق کارمندان دولت اشاره کرد و نمی توان از این منابع صرف افزایش سرمایه بانک ها شود از طرفی اگر از بودجه محدود عمرانی نیز منابعی به افزایش سرمایه بانک ها اختصاص داده شود تبعات خاص خود مانند بیکاری را در پی دارد.

    وی ادامه داد:فروش اموال غیرمنقول و املاک بانک ها یکی از راهکارهای مهم برای افزایش سرمایه بانک ها محسوب می شود که باید بانک ها به انجام این مهم توجه کنند.

    عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:بانک ها معوقات کلان دارند که باید وصول شود از طرفی در ارائه وام های کلان بانکی باید دقت و حساسیت بیشتر وجود داشته باشد تا تبدیل به معوق های کلان نشود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی