عصر بازار

بدهی دولتی آرژانتین به ۶۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور می‌رسد

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که بدهی دولتی آرژانتین تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به ۶۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش پیدا می کند.

بدهی دولتی آرژانتین به ۶۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد بدهی دولتی آرژانتین تا پایان سال جاری میلادی به بیشترین سطح خود برسد و سپس به دنبال کاهش کسری بودجه این کشور به عنوان بخشی از بازپرداخت وام50 میلیارد دلاری آرژانتین از سوی صندوق بین المللی پول، میزان بدهی این کشور با روند کاهشی روبرو شود.

    در همین حال پیش بینی می شود بدهی دولتی آرژانتین در پایان سال2018 میلادی به 65 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش پیدا کند و تا سال 2021 میلادی به 56 درصد از تولید ناخالص داخلی آرژانتین برسد.

    همچنین سقوط ارزش پزو و خروج سرمایه گذاران بین المللی از بازارهای نوظهور و نیز نگرانی در مورد توانایی دولت آرژانتین به منظور مبارزه با تورم باعث شد تا این کشور در ماه می از صندوق بین المللی پول تقاضای وام کند.

    البته دولت آرژنتین به دنبال کاهش کسری بودجه خود است تا بخشی از بدهی های خود را کاهش دهد. بخشی از توصیه های صندوق بین المللی پول برای آرژانتین شامل حفظ مالیات متوسط 25.5 درصد برای صادرات سویا و به تاخیر انداختن بازبینی نظام مالیاتی در این کشور است.

    پیش بینی می شود رشد اقتصادی آرژانتین با روند نزولی روبرو شود و در سال2019 میلادی 1.5 درصد و برای سال2020 میلادی تقریبا 3 درصد باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی