عصر بازار

معاون سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد

۱۹ قلم داروی بیماران هموفیلی تحت پوشش بیمه سلامت

عصر اعتبار- معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اکنون تعداد ۱۹ قلم دارو در بسته خدمتی دارویی بیماران هموفیلی بصورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است.

۱۹ قلم داروی بیماران هموفیلی تحت پوشش بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از فارس ، سید مرتضی ادیانی معاون سازمان بیمه سلامت ایران  گفت: هموفیلی بیماری نادری است که بر توانایی خون برای لخته شدن تأثیر می‌گذارد. این بیماری معمولا ارثی است که پسران بیشتر از دختران به مبتلا می‌شوند.

    وی افزود: به‌طور معمول هنگامی که قسمتی از بدن‌ بریده می شود، فاکتورهای انعقادی در خون با سلول‌هایی به‌نام پلاکت‌ها ترکیب می‌شوند تا خون را غلیظ و چسبناک کنند. این امر باعث می‌شود که خونریزی درنهایت قطع شود. افراد مبتلا به بیماری هموفیلی، فاکتورهای انعقادی کافی ندارند. این بدان معناست که چنین افرادی طولانی‌تر از حد معمول خونریزی می‌کنند. 

    ادیانی افزود: بنابر آخرین اعلام بیماران هموفیلی دارای پرونده در کشور که به طور مرتب به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند حدود 10 هزار و 500 نفر هستند.

    وی تاکید کرد: هزینه زیاد داروی این بیماران باعث شد که دولت آن را در ردیف بیماری‌های خاص قرار داده تا از پوشش بیمه‌ای برخوردار باشند به طوری که اکنون تعداد 19 قلم دارو در بسته خدمتی دارویی بیماران هموفیلی بصورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است.

    معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همچنین هزینه های تزریق خون و فاکتور و برخی از آزمایشات دوره این بیماران به صورت رایگان ارائه میشود.

    ادیانی اظهار کرد: بیماران هموفیلی با سرانه 34 میلیون تومان در سال بیشترین سرانه را در میان بیماران خاص به خود اختصاص داده‌اند، به این معنا که در حال حاضر حدود 5 هزار بیمار هموفیلی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که به طور میانگین 2 میلیون و 900 هزار تومان در ماه  به هر کدام از بیماران اختصاص داده شده است.

    معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیماران هموفیلی در هزینه های صورت گرفته رتبه اول را در میان بیماران خاص بر اساس هزینه کرد به ازای هر بیمه شده را دارند به طوری که سالانه بیش از 163 میلیارد تومان برای این گروه از این بیماران توسط سازمان بیمه سلامت هزینه  می‌شود.

    وی افزود: هر بیمار هموفیلی در طول سال 12 بار به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه و از خدمات لازم بهره‌مند می‌شوند.با توجه به جمعیت بیماران هموفیلی در کشور این سازمان قصد دارد که افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهد ولی این موضوع نیازمند تامین منابع از سوی دولت است که امیدواریم با تحقق آن بتوانیم خدمات بیشتری را به بیماران ارائه دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو