عصر بازار

شایعات "سکه" را گران کرد!

عصر اعتبار- رییس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر از افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه خبر داد و گفت:‌ علت افزایش قیمت سکه شایعات مطرح‌ شده درخصوص پولشویی است.

شایعات "سکه" را گران کرد!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی اظهار کرد:‌ امروز سکه تمام طرح جدید دو میلیون و 883 هزار تومان فروخته می‌شود و سکه تمام طرح قدیم نیز دو میلیون و 721 هزار تومان است.

    وی افزود: نیم‌سکه و ربع سکه نیز به ترتیب یک میلیون و 396 و 711 هزار تومان فروخته می‌شوند. همچنین سکه‌های یک گرمی 411 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 244 هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلای 17 عیار هم یک میلیون و 41 هزار تومان داد و ستد می‌شود.

    محمدولی درباره علت افزایش قیمت‌ها توضیح داد: اگر به تعهدات درست عمل شود در کوتاه‌مدت در کاهش قیمت اثرگذار است، در غیر این صورت هم قیمت‌ها افزایش خواهد داشت و هم نوسانات و شدت چالش‌ها بیشتر می‌شود. این روزها حرف و حدیث و شایعات در بحث ارز و سکه مطرح می‌شود و زمزمه هایی در بحث پولشویی شده که باعث افزایش قیمت‌هاشده است.

    وی تاکید کرد: برای اینکه در بازار و اقتصادمان آرامش ایجاد شود، نباید اصلا این شایعات به وجود آید و امیدواریم بازار به آرامش اولیه برگردد.

    رییس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه هر اونس طلای جهانی 1242 دلار است، اظهار کرد: در قیمت طلای داخلی با قیمت جهانی خیلی فاصله نداریم. فقط شدت فاصله بین سکه و طلا وجود دارد. عرضه و تقاضا هم روی بازار سکه اثرگذار است و از طرفی بحث تحریم‌هاست که روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و افراد هم ممکن است حرف‌هایی را بیان کنند که در بحث طلا و ارز اثرگذار باشد.

    محمدولی در پاسخ به اینکه آیا افزایش تقاضا از روز گذشته باعث افزایش قیمت سکه شده است، گفت: افزایش تقاضا اثرگذاری جزئی دارد اما در روزهای اخیر علت اصلی افزایش قیمت طلا افزایش تقاضا نبوده است. ممکن است افراد حضور پیدا کنند و بخواهند به صورت‌های خاصی سکه و طلاهای آب‌شده خریداری و سرمایه خود را از مملکت خارج کنند، اما اینکه افراد مصرف‌کننده مراجعه کرده و تقاضای سکه داشته باشند، بعید است و ظواهر این را نشان نمی‌دهد.

    وی با بیان اینکه نمی‌شود با وضعیت موجود قیمت‌ها را پیش‌بینی کرد، گفت: اگر همین روالی که در یکی - دو روز اخیر بوده ادامه پیدا کند، ممکن است افزایش قیمت داشته باشیم اما اگر  نوسانات آرامش پیدا کند، ممکن است کاهش قیمت داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو