عصر بازار

رئیس سازمان توسعه تجارت خبرداد:

اولویت‌بندی تقاضای واردات توسط وزارتخانه‌ها

عصر اعتبار- رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: وزارتخانه‌های مرتبط با امر تولید و مصرف موظفند تقاضای ثبت سفارش واردات کالا با ارز رسمی را بررسی و اولویت‌بندی کنند.

اولویت‌بندی تقاضای واردات توسط وزارتخانه‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، مجتبی خسروتاج در مورد دلایل توقف ثبت سفارش واردات کالا با ارز رسمی گفت: وزارتخانه‌های اصلی مرتبط با امر تولید و مصرف موظف شده‌اند، تقاضاهای آمده به سیستم بانکی را بررسی و اولویت‌ بندی کنند.

    رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: بنابراین اولویت‌های وارداتی را که عمدتا تاکید بر تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات بیمارستانی، مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات دارد، با بررسی تقاضاها تعیین کنند و از طریق سیستمی به شبکه بانکی برای اختصاص ارز اعلام نمایند.

    به گزارش فارس، ثبت سفارش واردات کالا با ارز رسمی به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت متوقف شد.

    در این باره یک مقام آگاه دولتی به فارس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای خواستار شده تا ثبت سفارش‌ واردات کالا با نرخ ارز رسمی که هنوز ارز به آنها تخصیص داده نشده، در راستای بررسی و اولویت‌بندی متوقف شود.

    وی افزود: بنابراین با دستور جدید وزیر صنعت ثبت سفارش‌های انجام شده برای واردات کالا باید متوقف شود، تا اولویت‌بندی‌ها مشخص شود و احتمالا متقاضیان برای ثبت سفارش‌های جدید با ارز رسمی باید ابتدا اولویت‌بندی انجام دهند و سپس ثبت سفارش کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی