عصر بازار

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک خبر داد:

ایران در آستانه ورود به شبکه پرداخت منطقه‌ای

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک از ایجاد شبکه پرداخت منطقه‌ای توسط روسیه خبر داد و گفت: مقامات ایرانی در حال مذاکره برای پیوستن به این شبکه هستند.

ایران در آستانه ورود به شبکه پرداخت منطقه‌ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سید ابوطالب نجفی در خصوص روند اتصال کارت‌های ایران و روسیه گفت: در این موضوع دو بحث مطرح است، یکی این‌که کارت‌های موجود در کشور مغناطیسی هستند درصورتی‌که روس‌ها از کارت‌های هوشمند و چیپ دار استفاده می‌کنند.

    وی افزود: به همین دلیل زمانی که قرار شد این طرح اجرایی شود، بنا شد این اتصال به‌صورت کنترل‌شده انجام شود تا در خصوص جعل و تقلب در این بخش، ایران متحمل آسیب کمتری شود.

    نجفی تصریح کرد: روس‌ها معتقدند از آنجایی که کارت‌های بانکی در ایران مغناطیسی و از امنیت کمتری به نسبت کارت‌های هوشمند روسیه برخوردار هستند لذا در صورت بروز اتفاقی در حوزه جعل و تقلب خسارت ناشی از آن بر عهده ایران است.

    وی ادامه داد: در این شرایط تصمیم بر این شد که برای جلوگیری از آسیب کمتر در حوزه جعل و تقلب این اتصال و ارتباط به‌صورت کنترل‌شده، انجام شود و فاز اول این طرح بر روی دستگاه‌های ATM ها باشد. بدین معنا که کارت‌های بانکی ایران در عابر بانک‌های روس پذیرش و کارت‌های بانکی روسی نیز در عابر بانک‌های ایران پذیرش شود.

    وی تأکید کرد: تست‌های اولیه در این بخش انجام شد که موفقیت‌آمیز بود، اما در یک مرحله‌ای در چند ماه گذشته روس‌ها یک تغییر استراتژی دادند و به دنبال ایجاد یک شبکه پرداخت منطقه‌ای که بتواند تمام کشورهای منطقه را تحت پوشش دربیاورد، هستند.

    نجفی افزود: روس ها برای اجرای این طرح، ایران را ملزم به استفاده از مشخصات خاصی در سامانه‌های بانکداری الکترونیک کردند که در این بخش بین دو کشور اختلاف دیدگاه به وجود آمده و این پروژه در حال مذاکره است ازاین‌رو پیشرفت آن کمی کند شده است.

    وی در پاسخ به این پرسش که این تغییر مواضع در کشور روسیه به دلیل خروج آمریکا از برجام رخ‌داده است، گفت: خیر، چون این تغییر مواضع چند ماه قبل از خروج آمریکا از برجام صورت گرفته است و روسیه با خروج آمریکا از برجام در مواضع خود در اجرای این طرح تغییری نداده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو