عصر بازار

بختیار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت:

قوای سه گانه برای مبارزه با پولشویی باید هماهنگ شوند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون انرژی مجلس، بر ضرورت هماهنگی قوای سه گانه برای مبارزه با پولشویی تاکید کرد.

قوای سه گانه برای مبارزه با پولشویی باید هماهنگ شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، علی بختیار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت و تاکید ایشان بر اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب پولشویی، گفت: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از آسیب های جدی در داخل کشور فساد و رانت خواری است که در این راستا مجلس، دولت و قوه قضاییه باید برای مقابله جدی با فساد و پولشویی اقدام کنند.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظر مقام معظم رهبری درباره FATF این بود که مجلس در این زمینه قانون داخلی تصویب کند، افزود: مجلس نیز در این زمینه قوانین داخلی همانند منع تامین مالی تروریسم و اصلاح قانون پولشویی را مصوب کرد، لذا اقدامی که مجلس باید در این راستا انجام دهد اصلاح ضوابط و مقررات و از سوی دیگر نظارت برای از بین رفتن پولشویی در داخل کشور است.

    پولشویی فراوانی در بحث مواد مخدر صورت می گیرد

    وی با اشاره به اینکه پولشویی فراوانی در بحث مواد مخدر صورت می گیرد، ادامه داد: مواد مخدر امروز به عنوان یکی از مسائل حاد در جامعه مطرح بوده و علاوه بر ایجاد آسیب های اجتماعی ناشی از توزیع، حمل و ساخت مواد مخدر در داخل کشور بخش بزرگی از پولشویی در داخل کشور و در سیستم بانکی کشور از این طریق انجام می شود.

    نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر در حوزه مواد مخدر و سایر بخش ها باید با پولشویی مبارزه شده و جلوی آن گرفته شود.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای مبارزه با پولشویی، تصریح کرد: رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت بر روی این موضوع تاکید داشتند که موضوع پولشویی که در داخل کشور به سلامت جامعه آسیب زده و اعتماد عمومی را خدشه دار کرده حتما باید با برنامه ریزی رفع شود./

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی