عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد:

کارت های بازرگانی دست دلالان را بازتر کرده بود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت به این دلیل ممنوعیت در واگذاری کارت های بازرگانی واردات اعمال کرده است که این کارت ها دست دلالان را بازتر کرده بود.

کارت های بازرگانی دست دلالان را بازتر کرده بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا حیدری با اشاره به تغییرات در شرایط کارت بازرگانی در بخش واردات، اظهار داشت: دولت تصمیم گرفته است که واگذاری کارت های بازرگانی در بخش واردات را ممنوع کند، نظر می رسد سوء استفاده از این کارتها زیاد و دست دلالان در زمینه فساد بازتر شده است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دلالان کارت جماعت بازرگان را جمع می کنند و با استفاده از این کارها بهره های کلان می برند، متاسفانه با این کارها ادعای واردات می کنند و براساس ادعا روی کاغذ ارز دولتی دریافت می کنند؛ اما در واقع وارداتی صورت نمی گیرد و همه امور کلک و دروغ بوده است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی در این باره که بسیاری خواهان محدودیت در کارت های بازرگانی در حوزه صادرات هستند، گفت: در صادرات نیز دروغ ها زیاد شده است، بر روی کاغذ مدعی صادرات می شوند و از جوایز صارداتی و معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند ولی در حقیقت اتفاقی نیفتاده است.

    وی با بیان اینکه وضعیت صادرات و واردات نشان دهنده معیوب بودن سیستم کشور است، بیان داشت: به نظر می رسد بنای سیستم کارت بازرگانی کشور تقلب، کلک و حقه بازی است در حالی که این کارت ها باید به بازرگانان واقعی اختصاص پیدا کند، این موضوع به مدل استراتژیک کشور بر می گردد.

    حیدری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه استراتژیک کلی کشور جایگزینی واردات است، توضیح داد: ما شعار استراتژیک توسعه صادرات می دهیم؛ اما در عمل استراتژیک جایگزینی واردات را دنبال می کنیم، این استراتژیک به به ذهنیت بسته دنیای کمونیست بر می گردد.

    این نماینده مجلس با اشاره به موفقیت کشورهای مانند مالزی، ژاپن و کره جنوبی، ادامه داد: اجرای عملی استراتژیک توسعه صادرات الزامات و روابط خارجی خاص خود را می طلبد، باید بازار خود را به دست آورد، مالهای قابل رقابت تولید کرد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای تغییر استراتژیک باید حاکمیت که مجلس و دولت بخشی از آن هستند تصمیم بگیرد اما تا زمانی که به دنبال دور زدن تحریم ها و ایجاد افرادی مانند بابک زنجامی هستیم صحبت کردن قوا از تریبون های مختلف نتیجه بخش نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی