عصر بازار

زائران حج ۹۷ چقدر عوارض خروج از کشور می‌پردازند؟

عصر اعتبار- نرخ عوارض خروج از کشور برای زائرانی که امسال برای نخستین‌بار به عربستان (سفر حج) مشرف می‌شوند، با زائرانی که در سال جاری به سفرهای خارجی رفته‌اند، متفاوت است.

زائران حج ۹۷ چقدر عوارض خروج از کشور می‌پردازند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، امسال با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس، نرخ عوارض خروج از کشور افزایش یافت که در این رابطه، زائران حج تمتع و عتبات مستثنا نیستند.

    بر همین اساس نرخ عوارض خروج از کشور برای زائرانی که امسال برای نخستین‌بار به عربستان (سفر حج) مشرف می‌شوند، 110 هزار تومان است و اگر زائران خانه خدا در سال جاری به عتبات عالیات سفر کرده باشند، این نرخ عوارض تغییری نخواهد یافت و همان 110 هزار تومان محاسبه می‌شود.

    اما اگر زائرانی پیش‌تر (از ابتدای سال) یک بار به خارج از کشور سفر کرده باشد، باید برای عوارض خروج از کشور خود در این دوره 165 هزار تومان پرداخت کند و اگر دو بار به سفر خارجی رفته باشد، باید 220 هزار تومان بپردازند.

    عوارض خروج از کشور زائران خانه خدا، باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود اما کسانی که تا 31 تیرماه عوارض را به صورت فیش بانکی پرداخت کنند، مورد قبول خواهد بود اما این روند از اول مردادماه فقط به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

    پرداخت عوارض خروج از کشور ویژه زائران حج تمتع از طریق درگاه بانک ملی و با ورود به سامانه sadadpsp.ir انجام می‌گیرد و البته در حال حاضر نیز این فرآیند قابل دریافت است.

    به گزارش فارس، امسال 85 هزار و 200 نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی