عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

توقف تخصیص ارز دولتی نهایت ۱۰ روز طول می کشد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می گوید، هدف از توقف تخصیص ارز دولتی رصد ایرادات تخصیص ارز در گذشته است و با گذشت حداکثر ۱۰ روز دولت مجددا تخصیص ارز را به کالاهای وارداتی با رفع برخی ایرادات آغاز می کند.

توقف تخصیص ارز دولتی نهایت ۱۰ روز طول می کشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به توقف تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات کالاها، اظهار داشت:  این توقف برای حساب و کتاب کردن ارزهایی است که تا کنون برای واردات کالاها اختصاص یافته است، این که گفته می شود نمی توانند لیست تخصیص ارز را برای رعایت حرمت افراد منتشر کنند، قابل قبول نیست.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: ارز مسئله مهم اقتصاد کشور است، تخصیص آن به صورت بی محابا مشکلاتی را به دنبال دارد، باید رصد شود ارزهایی که تا کنون تخصیص داده شده است تا چه اندازه بازدهی داشته و در چه بخشهایی ایراداتی وجود داشته است.

    نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی، گفت: توقف تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومان موقتی است و به معنی تعطیلی تخصیص ارز دولتی نیست، بلکه با حساب و کتاب کردن ارزهایی که تخصیص داده شده است ایرادات کار، احصاء و برای رفع آن برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود.

    وی در این باره که اقدام دولت برای بررسی تخصیص ارز دولتی دیر نیست، بیان داشت: هر وقت جلوی ضرر را بگیریم منفعت است، دراین زمینه اینقدر صحبت کردیم و مصاحبه داشتیم تا در نهایت دولت چنین نتیجه ای گرفت،  از این اتفاق استقبال می شود که وزارت اقتصاد و  امور دارایی سوء استفاده ها از ارز دولتی را رسانه ای کند. این کار باید  به صورت واقعی و نه تصنعی با افراد متخلف برخورد شود.

    یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت هنوز برای تخصیص ارز گروه بندی نکرده است، اظهارداشت: دولت هنوز برای گروه بندی و اولویت بندی تخصیص ارز به کالاها تصمیم گیری نکرده است، نتایج بررسی ارزهای تخصیص یافته نشان می دهد که چه تصمیماتی دراین باره در راستای رفع ایرادات باید گرفته شود.

    این نماینده مجلس، تاکیدکرد: در نهایت دولت نمی تواند تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی را تعطیل کند چرا که کشور به واردات برخی کالاها نیاز دارد ؛بنابراین حداکثر تا 10 روز می توان تخصیص ارز را متوقف کرد.

    دولت نمی تواند ارز مسافرتی را حذف کند

    وی در خصوص ارز مسافرتی، گفت: تغییر خاصی در ارز مسافرتی داده نشده است؛ با این حال دولت در نظر دارد به کشورهایی که جنبه تفریحی دارند  و یا با شرایط جمهوری اسلامی سازگار نیستند، ارز مسافرتی کمتری اختصاص دهد یا ارز مسافرتی این مقاصد را قطع کند؛ اما در کل نمی توانند ارز مسافرتی را حذف کنند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: ارز مسافرتی به سفر حج اختصاص یافته است بنابراین نمی توان این ارز را حذف کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی