عصر بازار

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

بیمه های دولتی اروپایی ریسک همکاری با ایران را پوشش دهند

عصر اعتبار- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، گفت: بیمه های دولتی کشورهای اروپایی مانند «هرمس و ساچه» باید ریسک همکاری شرکت ها و بانک های اروپایی با ایران را پوشش دهند.

بیمه های دولتی اروپایی ریسک همکاری با ایران را پوشش دهند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «حمیدرضا صالحی» امروز (سه شنبه) در چهلمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: اگر دولت های اروپایی در همکاری با ایران جدی هستند، باید هزینه های این همکاری ها را پرداخت کنند.
    وی با تاکید بر اینکه همکاری بانک ها و شرکت های کوچک و متوسط اروپایی با ایران، به فضایی امن نیاز دارد، گفت: اروپا می تواند یک یا چند بانک را برای همکاری با ایران مشخص کند و با بیمه های دولتی خود، ریسک همکاری با ایران را برای آن بانک پوشش دهند.
    به گزارش ایرنا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران شب گذشته در نشست با سفیران کشورهای خارجی با فعالان اقتصادی ایران، گفت: پارسال قراردادهای تامین اعتبار بانکی متعددی به ارزش حدود 30 میلیارد دلار با طرف های اتریشی، ایتالیایی، دانمارکی، چینی و کره جنوبی امضا شد که اکنون در معرضِ تهدید تحریم های آمریکا قرار گرفته است.
    صالحی ادامه داد: قابل پیش بینی است که بسیاری از شرکت‌های چندملیتی و بانک‌های بزرگ اروپایی و غیر‌اروپایی، تحت فشار و تهدیدهایِ دولت آمریکا حاضر به ادامه همکاری اقتصادی با ایران نباشند اما همچنان امکان تعاملِ بخش خصوصی ایران و اروپا - به عنوان یکی از اصلی ترین شرکای تجاریِ برجامی- از طریق دولت ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط برخوردار از توانمندی بالا و فناوری جدید فراهم است.
    در این ارتباط ، در نشست شب گذشته فعالان اقتصادی ایران با سفیران کشورهای خارجی، سفیران اتریش، چین و انگلیس از برجام حمایت و اعلام کردند پس از خروج آمریکا از برجام و با توجه به پایبندی ایران به تعهداتش، دیگر امضاکنندگان این توافق از برجام پشتیبانی می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی