عصر بازار

ریزش ۳۳۰ واحدی شاخص متاثر از توقف سریالی نمادها برای مجمع

عصر اعتبار- در پایان دادوستدهای امروز شاخص کل تحت تاثیر معاملات منفی نمادهای فارس، فملی، مبین، فولاد، کگل و ومعادن با افت حدود ۳۳۰ واحدی در ارتفاع ۱۰۷.۸ هزار واحدی آرام گرفت که در این بین نمادهای پارس و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ایجاد کردند.

ریزش ۳۳۰ واحدی شاخص متاثر از توقف سریالی نمادها برای مجمع
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، امروز در ادامه افت قیمت های جهانی فلزات پایه، گروه های پیشروی فلزی و معدنی اکثرا با معاملاتی متعادل و منفی همراه بودند که در این میان ادامه صف خرید نماد فخاس و معاملات مثبت نمادهای ارفع، فایرا، فباهنر، فسرب و کشرق قابل توجه بود.
    در گروه های اکثرا متعادل با گرایش منفی پتروشیمی، پالایشگاهی و روانکارها، صف خرید نماد شفارس، معاملات پرتقاضا و مثبت نمادهای وپترو، پاکشو، شپارس، شخارک، تاپیکو، شاوان و ونفت و صف فروش و یا معاملات منفی نمادهای شیر از، شدوص و شغدیر جلب توجه می کرد این در حالیست که قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از بازگشایی بنادر نفتی لیبی، صبحت های ملایم تر رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران و افزایش تولید نفت روسیه، با فشار عرضه ها و ادامه افت قیمت مواجه است.
    گروه خودرو با 1 درصد رشد ارزش بازار، بیشترین تغییرات مثبت ارزش بازار را به خود اختصاص داد این درحالسی بود که عمده نمادها متعادل مثبت بودند. از سویی نماد خلنت پس از انتشار شفاف سازی با رشد حدود 10 به گردونه دادوستدها بازگشت و در پایان دادوستدهای امروز برای برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورت های مالی متوقف شد.
    مجمع خپارس نیز امروز تشکیل شد و شرکت در مجمع سالیانه اعلام داشت در حال حاضر رنو با این شرکت همکاری دارد ولی سطح همکاری ممکن است کاهش یابد. با این حال شرکت حداکثر سفارش گذاری را تا قبل از 6 آگوست انجام داده است. در سال 96 افزایش نرخ ارز و اضافه شدن هزینه لیسانس خودرو موجب شد که شرکت از هدف سودآوری خود فاصله بگیرد.
    روز جاری همچنین شاهد توقف نمادهای حپترو، شبندر، ما، وبشهر، فولا، کهرام، سصفها، ونیرو، وتوشه، لابسا، غبهنوش، شفن، کحافظ، کدما، لسرما، شتران و کحافظ جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی بودیم، گفتنی است شتران علاوه بر مجمع سالیانه، مجمع فوق العاده  نیز به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه تشکیل خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی