عصر بازار

عضو شورای عالی بورس:

پرداخت غیرمنطقی یارانه برق پیامد خاموشی فعلی است

عصر اعتبار- عضو شورای عالی بورس ضمن انتقاد از اعطای یارانه به صنعت برق گفت: پرداخت غیرمنطقی این یارانه، عامل خاموشی های فعلی است و انتظار می رود نسبت به ازاد سازی قیمت برق اقدام شود.

پرداخت غیرمنطقی یارانه برق پیامد خاموشی فعلی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «حسین عبده تبریزی» روز سه شنبه در نخستین همایش مشارکت عمومی، خصوصی در بخش آی سی تی گفت: کشوری که باید بیشترین برق را داشته باشد، به دلیل پرداخت غیرمنطقی یارانه به برق، درگیر قطعی های ممتد شده است.
    به گفته وی، توسعه صنعت برق با آزادسازی قیمت، محقق می شود و این مهم بارمالی چندانی برای مردم به دنبال نخواهد داشت .
    عبده تبریزی اضافه کرد: دولت می تواند برای حمایت از اقشار خاص جامعه از روش مشارکت عمومی و خصوصی استفاده کند، درعین حال آزادسازی قیمت برق، شرکت‌های توانمند این بخش را توانمندتر می سازد.
    وی نبود یارانه در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ویژگی مثبت این بخش دانست و گفت: نبود یارانه موجب توسعه بیش از پیش آی سی تی شده است.
    عبده تبریزی با بیان اینکه نباید همه مشکلات را فقط به مواضع رییس جمهوری آمریکا ارتباط داد، گفت: بسیاری از مشکلات جنبه داخلی دارد و در حوزه خارجی قابل ارزیابی نیست.
    به گفته وی،امسال با روند فعلی درآمد خانوارها کاهش بیشتری خواهد داشت و باید برای آن چاره اندیشی به عمل آید.
    برپایه گزارش خبرنگار ایرنا، «باقر اثنی عشری» رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کشور نیز در این همایش آزادسازی داده ها را از سوی دستگاه های دولتی مهم خواند و گفت: آزادسازی اطلاعات از سوی دولت، موجب شتاب توسعه کشور و تقویت بخش خصوصی می شود.
    به گفته وی، بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات موثرترین خوزه در کشور برای کمک به شفاف سازی اطلاعات محسوب می شود.
    به گزارش ایرنا، پیش از این عبده تبریزی گفته بود، محاسبات نشان می‌داد که حدود 18هزار تومان برای هر نفر در هر ماه یارانه قابل پرداخت است اما دولت گذشته (نهم و دهم) برای چشمگیرتر کردن رقم یارانه آن را به حدود 45هزار تومان افزایش داد.
    وی اضافه کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌درستی اجرا نشد، و‌ در همان نخستین سال اجرای این قانون، 28هزار میلیارد تومان از منابع اجرای آن از طریق افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بقیه یعنی حدود 11هزار میلیارد تومان از محل بودجه پرداخت شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی