عصر بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

کدام عوامل در مهار تداوم رشد نرخ تورم موثر است؟

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت:ساماندهی بازار ارز،تقویت تولید،توزیع صحیح کالا،جلوگیری از رونق سوداگری و اعمال نظارت صحیح بر بازارها مانع از صعودی شدن نرخ تورم می شود.

کدام عوامل در مهار تداوم رشد نرخ تورم موثر است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه در خصوص وضعیت نرخ تورم، گفت:دولت یازدهم در طول فعالیتش تلاش ها خوبی برای مهار رشد نرخ تورم انجام داد و در این بخش دستاوردهای حاصل شد؛ اما متاسفانه از سال گذشته به عوامل رشد تورم،کم توجهی شده است. 

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:اقتصاد کشور در دهه اخیر با تورم و رکود روبرو شد که عوامل مذکور در کاهش سطح معیشت خانوارها تاثیرگذار بوده است.

    کنترل نرخ تورم یک مطالبه مردمی

    نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل نرخ تورم یک مطالبه مردمی است، افزود:علی رغم میلی باطنی باید عنوان کرد مولفه های اقتصادی بیانگر این است که اگر وضعیت اقتصادی کشور، اصلاح نشود دستاورد دولت یازدهم در مهار نرخ تورم با چالش اساسی روبرو می شود.

    سعیدی مبارکه در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،افزود:مجلس همراه این آمادگی را دارد حمایت های لازم را انجام دهد تا با ساز و کارهای اقتصادی وضعیت معیشتی مردم را بهبود دهد.

    وی ادامه داد:ایجاد بازار ثانویه ارز اقدام خوبی برای ساماندهی بازار ارز بوده اما باید نظارت های موثری در این بازار لحاظ شود نکته دیگر اینکه بر اساس نظر کارشناسان نباید بازار ثانویه یک بازار کم عمق باشد.  

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:ساماندهی بازار ارز،تقویت تولید،توزیع صحیح کالا،جلوگیری از رونق سوداگری و اعمال نظارت صحیح بر بازارها مانع از صعودی شدن نرخ تورم می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی