عصر بازار

عرضه گواهی پیش فروش سکه پابرجاست

عصر اعتبار- دبیر کل بانک مرکزی از حتمی بودن عرضه گواهی پیش فروش سکه در بورس خبر داد و گفت: زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم در حال آماده سازی است و بزودی این گواهی عرضه می شود.

عرضه گواهی پیش فروش سکه پابرجاست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمود احمدی درباره تعویق عرضه گواهی پیش فروش سکه در بورس کالا، اظهار داشت: گواهی پیش فروش سکه کاری جدید است و به همین دلیل باید برنامه ریزی های دقیقی در خصوص آن انجام شود.

    وی با تاکید بر اینکه، برای عرضه گواهی پیش فروش سکه باید مناسبات و روابط خریدار و فروشنده به درستی تعیین شود، ادامه داد: از آنجایی که این گواهی ها ممکن است به شخص ثالث فروخته شود؛ بنابراین باید وضعیت آن به گونه مناسبی مشخص و تعیین شود.

    دبیر کل بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی با جدیت ایده عرضه گواهی پیش فروش سکه را پیگیری می کند و در حال بررسی و انجام امور در خصوص آن است. وی از ادامه برگزاری جلسات میان بانک مرکزی و بورس برای عرضه گواهی پیش فروش سکه خبر داد و اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم در این خصوص در حال انجام بوده و قرار است بورس بزودی زمان عرضه آن را اعلام کند.

    یادآور می شود، طرح امکان خرید و فروش گواهی سکه های پیش فروش شده، با هدف تنظیم بازار مسکوکات این فلز زرد رنگ از سوی بانک مرکزی برنامه ریزی شد تا کسانی که اقدام به پیش خرید سکه کرده اند، این فرصت را داشته باشند که پیش از سررسید، دارایی خود را به تناسب ماه های باقیمانده تا تحویل سکه، نقد کنند.

    پیش از این دبیر کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که اجرای این طرح از دهم تیرماه کلید می خورد، اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت های آن اجرای آن به تعویق افتاد. طبق توافق بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار، معاملات اوراق گواهی سپرده سکه های پیش فروش شده که در حکم سکه فیزیکی است، در بورس کالا انجام می شود.

    طرح پیش فروش سکه که بانک مرکزی از بهمن ماه پارسال در سه مرحله اجرا کرد، در مجموع موجب شد تا هفت میلیون و 600 هزار سکه تا اواسط اردیبهشت ماه پیش فروش شود. سکه‌های یک ماهه در اردیبهشت‌ماه و سه ماهه  از 26 تیر ماه سال جاری تحویل متقاضیان شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو