عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

دولت در بازار ثانویه ارز دخالت حداقلی داشته باشد

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل بازار ثانویه ارز را موجب ثبات نسبی نرخ ارز عنوان کرد و گفت که بهتر است دولت دخالت خود را به حداقل برساند و صرفا به سیاست گذاری و نظارت دراین زمینه بسنده کند.

دولت در بازار ثانویه ارز دخالت حداقلی داشته باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رحیم زارع اظهار کرد: همین که بازار ثانویه ارز از سوی دولت به رسمیت شناخته شده در چند روز اخیر تا حدی موثر بوده است. حتی اگر رسما این بازار شکل نمی گرفت به دلیل نیازهای موجود به شکل غیررسمی تشکیل می شد، اما حالا که به رسمیت شناخته شده امکان کنترل و نظارت بر آن و همچنین سنجش میزان ارز مبادله شده و هدایت آن به سمت تولید وجود دارد.

    وی با بیان این که «استقرار بازار ثانویه ارز موجب ثبات نسبی نرخ ارز شده است» یادآور شد: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و البته در کنار آن مدیریت واردات از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد، چرا که اگر این کار انجام نشود اثر تشکیل بازار ثانویه کم کم از بین می رود.

    این نماینده مجلس با بیان این‌که «بازار ثانویه ارز می تواند از واردات کالاهای قاچاق جلوگیری کند» یاداور شد: کسانی که در این بازار فعالیت می کنند همچنین می توانند نوعی خود نظارتی داشته باشند و کالاهایی که مواد اولیه تولید است و می تواند در تولید اثر گذار باشد را وارد کنند.

    زارع با بیان این‌که «دخالت دولت در بازار ثانویه ارز باید در کمترین حالت ممکن باشد»، گفت: در عوض دولت می تواند نقش حمایتی، نظارتی و هدایتی داشته باشد و صرفا به سیاست گذاری و نظارت بپردازد. در این صورت قیمت ارز از قیمت اونس بالاتر نمی‌رود، به سمت کالای قاچاق نخواهد رفت و واقعی‌تر خواهد بود.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره‌ اعلام لیست ارزبگیران دولتی نیز گفت: من شخصا موافق لیست کسانی هستم که اقدام به واردات کالاهای لوکس، تجملاتی و غیرضرور می‌کنند، اما معتقدم اعلام اسامی کسانی که نسبت به و اردات دارو، مواد اولیه و کالاهای استراتژیک اقدام می‌کنند، در شرایط فعلی کشور کار خطرناکی است و می‌تواند منجر به تحریم آنها شود. بنابراین به نظر می‌رسد باید در این زمینه به شکل منطقی و به دور از احساسات تصمیم‌گیری کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو