عصر بازار

معاون وزارت صنعت خبر داد:

دولت سیاست ارزی را متناسب با نیازها و نظر مردم اعمال می کند

عصر اعتبار- معاون صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست ها در بخش ارزی تغییر کرد و دولت مصمم است تصمیمات را متناسب با شرایط و با توجه به نیازها و نظر مردم اعمال کند.

دولت سیاست ارزی را متناسب با نیازها و نظر مردم اعمال می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، مجتبی خسروتاج پنجشنبه شب در همایش گرامیداشت روز صنعت در پارک علم و فناوری یزد درباره وضع تحریم ها نیز اظهار داشت: با وجود سخت بودن کار در این شرایط ، به دلیل فشار بر صادرات نفت ، بخش های غیرنفتی می توانند رشد کنند و امسال 30 درصد رشد این محصولات تحقق خواهد یافت .
    وی ادامه داد : یکی از بزرگترین عوامل فساد 2 نرخی بودن ارز بود که با تک نرخی شدن آن ، صادرکنندگان می‌توانند با خیال راحت فعالیت کنند.
    وی افزود: با این حال اگر فعالان اقتصادی بر روی یک رویکرد و آزاد شدن نرخ ارز اتفاق رأی داشته باشند رئیس جمهوری و وزیر صنعت با آن مشکلی نخواهند داشت.
    معاون وزیر صنعت با اشاره به تاکید معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر تعیین نرخ رسمی و متناسب با شرایط بازار، ادامه داد: 22 فروردین ماه 97 آقای اسحاق جهانگیری نظام جدید ارزی را تشریح کردند، به این منظور بود که اولویت‌ها مشخص شد و کالاهای اصلی با نرخ رسمی کنترل می شود.
    خسروتاج در ادامه با تأکید بر لزوم شفاف سازی واحدهای تولیدی و آزادی فعالیت های بخش خصوصی یادآور شد: این بخش دغدغه های زیادی برای تأمین مواد اولیه دارد که همواره مورد توجه دولت بوده و است.
    وی در این ارتباط با مقایسه کمک دولت در سه ماه سال گذشته با سال جاری تصریح کرد: بر اساس آمار گمرک در سه ماه اولیه سال 96 هفت میلیارد دلار برای تأمین مواد اولیه و واسطه ای اختصاص یافت که امسال 6.6 میلیارد دلار بود.
    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: برای تأمین کالاهای اساسی 1.7 میلیارد دلار و امسال 1.69 میلیارد دلار ، برای تأمین کالاهای مصرفی 2.5 میلیارد دلار در سه ماه سال قبل و 1.74 میلیارد دلار امسال اختصاص یافت.
    وی اضافه کرد: دولت در سه ماهه اول سال 1396، مبلغ 11.6 میلیارد دلار و امسال نیز 11.2 میلیارد دلار برای واردات مواد اولیه و واسطه ای اختصاص داد که این عدد نسبت به سال گذشته حدود سه درصد کاهش دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی